Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn KPN Thuis internetabonnement niet meer verlengen met korting?

• September 1, 2025
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb momenteel een internet thuis jaar-abonnement van KPN 200/200 voor € 53,61 per maand, dit eindigt 25 september. De huidige prijzen (zonder actiekortingen) voor 200/200 zijn volgens de website € 43,50. Ik heb in ieder geval de afgelopen 5 jaar ieder jaar weer opnieuw kunnen verlengen tegen de actuele huidige prijzen. Ik wil ook nu weer verlengen 12 maanden 200/200 voor € 43,50 per maand, liefst met nog wat korting. 

Ik heb zojuist met de klantenservice gebeld en dit is ineens niet meer mogelijk. Ik kan alleen verlengen voor € 46,50 per maand (6 maanden) en daarna 6 maanden voor € 54. Ook verlengaanbod in mijn KPN geeft geen mogelijkheid om te kunnen verlengen tegen de huidige prijzen. Is dit nieuw beleid en wil KPN minder klanten behouden of gaat er ergens iets mis? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@roelw00, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Voor alle wijzigingen aan je abonnement kun je inderdaad het beste terecht bij mijn telefonische collega's, die kunnen altijd even meekijken.

9 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Duidelijk melden als je belt dat je de nieuwe tarieven wilt gaan betalen, als dit op de website aangeboden wordt (zonder nieuwe klant korting) moet dit volgens mij geen probleem zijn. Die 43,50 is wel alleen Internet en dus geen extra's zoals TV. 

Als je huidige contract bijna afgelopen is zie ik geen reden waarom dit niet zou moeten kunnen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 1, 2025

Bel op 26 september nog een keer. Praat niet over verlengen maar vraag of u over kan stappen naar  het nieuwe tv+abonnement. U krijgt dan ook de nieuwe ontvangers als u een tv abonnement wil. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Dat zou ik ook denken en heb ik ook zo aangegeven. Maar die € 43,50 (dus de basisprijs volgens de website) zou alleen gelden voor nieuwe klanten die minimaal 6 maanden geen KPN klant zijn geweest. De medewerker had het 2 keer nagekeken, maar kon het daarvoor niet verlengen. En ook in Mijn KPN wordt dit dus niet aangeboden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Bedankt, alleen internet is voldoende (heb NLZiet..)

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Dat zou ik ook denken en heb ik ook zo aangegeven. Maar die € 43,50 (dus de basisprijs volgens de website) zou alleen gelden voor nieuwe klanten die minimaal 6 maanden geen KPN klant zijn geweest. De medewerker had het 2 keer nagekeken, maar kon het daarvoor niet verlengen. En ook in Mijn KPN wordt dit dus niet aangeboden.

Ik denk dat die informatie simpelweg niet klopt. Er staat niet bij dat dit exclusief voor nieuwe klanten is, dus lijkt me dat niet de juiste gang van zaken. De nieuwe klantkorting was volgens mij iets in de trant van 35 euro per maand voor X aantal maanden. Verder zou ik inderdaad aangeven wat ​@Joep1965 aangeeft. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 1, 2025

Je moet contractvrij vrij zijn om over te kunnen stappen dus vandaar mijn advies om de 26ste re bellen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@roelw00, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Voor alle wijzigingen aan je abonnement kun je inderdaad het beste terecht bij mijn telefonische collega's, die kunnen altijd even meekijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2025

Ja, maar als die met onjuiste informatie en tarieven komen dan schiet het natuurlijk niet op. Ik zou verwachten dat verlengen een simpel en eenvoudig proces is (dat was het voorgaande jaren ook steeds). Als dat nu ineens moeilijk gaat en veel tijd kost, dan zorgt dat natuurlijk voor ergernis en de neiging om over te stappen..

• September 4, 2025

Gewoon nog een keer bellen. Nadat je contract afgelopen is (!!!) En niet akkoord gaan met een andere prijs dan € 43,50.

Krijg je dat niet? Gewoon overstappen. Ik lees nergens iets over tv in je reacties. Dus vooral als je alleen internet hebt is overstappen simpel. Internet bij een andere provider is gewoon hetzelfde internet als bij KPN.