Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn verouderde modem vervangen en heb ik recht op een welkomstactie?

• April 21, 2026
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Beste,

Volgend mijn vriend heb ik een zeer verouderd modem, hij gaf aan dat ik een nieuwe kan aanvragen. Modem reageert ook enorm traag en moet ik voor zowel wifi als tv meermaals per week opnieuw opstarten. Hoe en wat kan ik dit regelen.

Ook zag ik een welkomsactie bij kpn voor het afsluiten van internet en tv voor 2 jaar dat je hierbij een tv 55inch krijgt. Nu ben ik al 8 jaar klaar en ben erg benieuwd wat hierin betekent kan worden voor mij als trouwe klant.

Ik ben hard aan het twijfelen over te stappen… dit gezien ik al eerder contact heb gehad over een traag wifi en modem en ik graag gebruik maak van bovengenoemde actie..

Hoor erg graag!

Vriendelijke groet,

Nadia 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Je vermeldt niet welk modem. V10, V10a, anders? De genoemde zijn nog volledig ondersteund vanuit kpn.

Maar als je 'm steeds moet herstarten klinkt ook niet goed. 

Maak een terugbel afspraak met de klantenservice voor omruil. 

Ook zag ik een welkomsactie bij kpn voor het afsluiten van internet en tv voor 2 jaar dat je hierbij een tv 55inch krijgt. Nu ben ik al 8 jaar klaar en ben erg benieuwd wat hierin betekent kan worden voor mij als trouwe klant.

Dit geldt voor nieuwe klanten die van een andere provider komen. Wanneer ben je nieuwe klant bij kpn? Als je minstens een half jaar GEEN klant ben geweest.

Op DIT moment zie ik geen actie met televisietoestel. 

Maar meer dan waarschijnlijk kan vernieuwen naar de huidige propositie wel zo'n 12 euro per maand besparen. Je gaat dan wel (ook) over op de nieuwe tv ontvanger. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Nadiavh97. Welkom op de KPN Community! Leuk dat je hebt besloten hier een bericht te plaatsen met je vraag over je modem en contractmogelijkheden. 

Alleen in het geval van een modem ouder dan een V10, is het mogelijk om deze direct om te ruilen. Dus dan spreken we over een V8 of een V9 modem en je kunt dit aflezen van de voorkant of achterkant (sticker) van het modem. Maar hier zijn er nog maar heel weinig van in de omloop, dus ik schat de kans klein in dat je deze nog hebt. Wel is het natuurlijk vervelend dat je problemen hebt en dat is ook zeker niet bedoeling. Het beste is dan om contact op te nemen met de helpdesk via een terugbelafspraak en dan kan er gekeken worden wat de oplossing is in jouw geval. En dat kan ook wellicht een nieuw modem zijn. Het kan ook zijn dat je misschien Wifi versterkers nodig hebt om de snelheid en stabiliteit wat te verbeteren. Probeer dan eens onze Wifi Manager tool te doorlopen en te checken wat daaruit komt. 

Verder geef je aan dat je al 8 jaar een loyale klant bent en daar zijn we ook heel blij mee. Maar wat betreft een welkomstcadeau moet ik mij helaas aansluiten bij wat ​@PeterG hierboven aangeeft. Wel hebben we leuke extra's voor bestaande klanten in de vorm van Combivoordelen en wekelijkse KPN Voor Jou cadeaus. Je kunt eens kijken of dat nog interessant voor jou is.