Skip to main content
Beantwoord

Kan Netflix niet opzeggen doordat account niet bekend is

• June 15, 2025
  • 32 reacties
  • 381 keer bekeken

Al bijna 2 jaar betaal ik via de KPN factuur € 18,99 voor abonnement Netflix.  Ik wil ermee stoppen maar ik kan niet inloggen bij Netflix. Mijn Email, mob nummer , Voor - achternaam , debit/creditcardgegevens zijn allemaal onbekend bij Netflix. Ook als ik deze gegevens van al mijn familie en kennissen invoer geeft Netflix : ‘geen account gevonden’  Op mijn TV in de Netflix App kan ik een Emailadres wel vinden maar dat is van een kennis die zelf iedere maand door Netflix rechtstreeks op haar eigen bankrekening gedebiteerd wordt!!  waar ze gewoon tevreden mee is, zij wil haar Netflix abonnement absoluut niet kwijt.  Mogelijk is mijn probleem ontstaan door wat gegoochel met: ‘meerdere mensen kunnen meekijken met 1 Netflix abonnement, ik weet het niet, ik weet niks van Netflix, ik wil ook niks van Netflix maar als ik bel met KPN zegt: U kunt alleen bij Netflix opzeggen, als ik bet met Netflix zegt ; alleen KPN kan de facturering stoppen.  Hoe kan ik dit abonnement svp stoppen?  dank voor iedere tip of suggestie……. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik moet zeggen dat ik even in de war was, ​@Upiet. In jouw eerste bericht leek het alsof je gewoon jouw Netflix wilde opzeggen, maar dat dit niet lukte. Niet via MijnKPN en niet via Netflix, omdat het account volgens Netflix niet zou bestaan. Maar toen je zei dat je nooit een Netflix account had aangemaakt, begon ik het te snappen. Ik ga mijn best doen je zo duidelijk mogelijk antwoord te geven op jouw vraag.

Tegenwoordig (sinds 26 juli 2021) kan je Netflix bij KPN aanvragen via MijnKPN. Je kunt jouw abonnement op ieder moment wijzigen of stopzetten.

Maar voor 26 juli 2021 kon je alleen jouw Netflix abonnement via KPN betalen. Als ik jouw screenshot zo bekijk, staat er bij jou dat je Netflix betaalt via de KPN factuur. Dat betekent ook dat dit een abonnement is van een paar jaar oud. Als je dit wilt opzeggen, loopt dit via Netflix.com/youraccount.

Maar, nu komt het: Jij zegt helemaal geen Netflix account te hebben. En dat is wel bijzonder. Want dat maakt dat jij het dus ook niet kunt opzeggen. Maar misschien kan ik je daarbij helpen. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Kun je kiezen voor wachtwoord vergeten en krijg je dan überhaupt een e-mail van Netflix of krijgt jouw kennis deze? https://www.netflix.com/nl/login

Als je betaald voor Netflix dan is er inderdaad een account actief. De vraag is met welk e-mailadres/inloggegevens.  

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2025

dank voor jullie antwoord,

In alle gevallen zegt Netflix : Netflix meldt  'We kunnen geen account (met dit e-mailadres, deze gegevens) vinden.'  en dus krijgt mijn kennis ook geen bericht, waar ik mee verder kan. Nogmaals mijn kennis heeft een eigen abonnement bij Netflix, met haar Email en wordt iedere maand op haar eigen bankrekening door Netflix belast, zij stelt terecht dat ze liever niet wil rommelen in haar eigen Netflix account. kan ik begrijpen,  Graag zou ik ergens horen of de email die je op je TV ziet altijd 100% dezelfde is als de email waarmee je moet inloggen bij Netflix. Goed, stel ik kan wel kan inloggen bij Netflix (op haar Email) dan is waarschijnlijk de enige keuze die ik krijg: = abonnement opzeggen, dat is dan wel haar abonnement wat ze niet wil opzeggen,  Zij heeft haar abonnement al veel langer als dat Netflix op mijn KPN factuur is verschenen.  Ik snap er steeds minder van, ik weet ook niet hoe die ‘truc’ van meerdere mensen laten meekijken met jouw Netflix aansluiting, hoe dat werkt.  Dank voor jullie antwoord, ik wil gewoon die Netflix van mijn factuur afhebbenm wat is het probleem?  Ik heb bewijs (iedere maand) dat met mijn KPN ID klantnummer en email adres dit bedrag geincasserd wordt. Eén simpel regeltje naar Netflix moet toch afdoende zijn.  zucht….. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Ik ben net als jij een klant van KPN. Hier (proberen) klanten elkaar (ook) te helpen. Een KPN medewerker zal vast wel het 1 en ander voor je nakijken maar daar moet je even op wachten tot jouw topic aan de beurt is. 

Op de inlogpagina via de link die ik hierboven gaf kun je kiezen voor “ik weet mijn e-mailadres/telefoonnummer niet meer”

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2025

Zeer dank voor jullie antwoord, ligt toch ff iets moeilijker:  Als ik zet : weet Email of tel.nummer niet meer dan kun je vervolgens je : Voornaam - Achternaam , debit of Credit card gegevens invullen, wat ik ook invul NETflix blijft melden: Geen account met deze gegevens gevonden, ook als ik deze gegevens van bijvoorbeeld mijn naasten en kenissen invul, behale toevallig! een kennis maar die heeft inderdaad zelf een account bij Netflix en wordt daar ook iedere maand op haar eigen bankrekening !! voor €  18,99 belast, ( ik heb haar bankafschriften gezien) Zij is blij met Netflix en wil er niets aan veranderen, laat staan stoppen. dank voor alle suggesties 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Als je via KPN Netflix afneemt en via KPN betaald kun je dit ook via “mijnkpn” uitzetten. Als jouw kennis hierdoor geen toegang tot Netflix meer heeft dan dient ze zelf de gegevens na te checken.  

https://inloggen.kpn.com/ 

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2025

helaas niet - al 1.000 x geprobeerd……..  maar bedankt voor berichtje…..

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • June 16, 2025

Via https://netflix.kpn.com/ kan je het mail adres achterhalen waar jouw netflix account aan gekoppeld is.

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

Ik heb zelf geen Netflix account, nooit zelf gemaakt, althans mijn eigen, enige email is niet bij Netflix bekend, mijn voor-achternaam , debit en creditcardgegevens ook niet.

Nou dan is simpel, als al mijn gegevens niet bekend zijn bij Netflix dan heb ik zelf geen account bij Netflix, hoe kan ik dan meer dan 2 jaar iedere maand door KPN belast worden? Vervelend is dat Netflix voor accounts die door ‘een ander’ bijv KPN aangemaakt zijn legt Netflix zelf niks in haar systeem vast, alleen dat de account van KPN afkomstig is……...  

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • June 16, 2025

Ooit is er door/namens jou een netflix abbonement aangevraagd via KPN, dat is de reden dat je hiervoor betaald. 

Via https://netflix.kpn.com/ kan je achterhalen welk mail adres gekoppeld is aan het netflix abbo waar jij (via KPN) voor betaald.

Heb je deze link al geprobeerd? 

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

Netflix heeft ‘correctie’  toegezegd…...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

Netflix heeft ‘correctie’  toegezegd…...

Wat bedoel je daar mee? Dat je een vergoeding krijgt? 
Is hiermee het probleem opgelost? Of is het bij deze ok?

Het feit dat jouw kennis als enige te zien is met een account vind ik, ‘bijzonder’ te noemen of diegene hier nu wel of niet bewust van is, die wordt er bij mij wel uitgeknikkerd. Dat betekend sowieso dat het een gedeeld account is. (moet iedereen zelf weten) En dat is tevens ook vreemd aangezien Netflix hier tegenwoordig als de kippen bij is om dit tegen te gaan. 

Kijk hier ook even:

https://community.kpn.com/facturen-administratie-en-acties-125/ik-betaal-al-2-jaar-voor-netflix-zonder-dat-ik-het-wist-616127

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Ik moet zeggen dat ik even in de war was, ​@Upiet. In jouw eerste bericht leek het alsof je gewoon jouw Netflix wilde opzeggen, maar dat dit niet lukte. Niet via MijnKPN en niet via Netflix, omdat het account volgens Netflix niet zou bestaan. Maar toen je zei dat je nooit een Netflix account had aangemaakt, begon ik het te snappen. Ik ga mijn best doen je zo duidelijk mogelijk antwoord te geven op jouw vraag.

Tegenwoordig (sinds 26 juli 2021) kan je Netflix bij KPN aanvragen via MijnKPN. Je kunt jouw abonnement op ieder moment wijzigen of stopzetten.

Maar voor 26 juli 2021 kon je alleen jouw Netflix abonnement via KPN betalen. Als ik jouw screenshot zo bekijk, staat er bij jou dat je Netflix betaalt via de KPN factuur. Dat betekent ook dat dit een abonnement is van een paar jaar oud. Als je dit wilt opzeggen, loopt dit via Netflix.com/youraccount.

Maar, nu komt het: Jij zegt helemaal geen Netflix account te hebben. En dat is wel bijzonder. Want dat maakt dat jij het dus ook niet kunt opzeggen. Maar misschien kan ik je daarbij helpen. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 17, 2025

Hoi Upiet. Het Netflix account zou op hetzelfde e-mailadres moeten staan als die waarop je de kpn facturen krijgt.

Hoi ​@Denise van KPN .

Dit lijkt een beetje op

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Hai Denise;  Ik heb mijn profiel met de door jou gevraagde gegevens aangevuld. Na verschillende telefoontjes vorige week met Netflix hebben zijn toegezegd (ik heb de naam van de medewerker) dat bij de volgende facturering door KPN het abonnement bij Netflix verwijderd zal zijn…. Ik heb inderdaad afgesproken om daar maar even op te wachten, dus nu nog zo’n 10 dagen wachten, ik zie in mijn eigen account bij KPN op dit moment nog helemaal totaal niks veranderd. 

PeterG   dat is nou net de essentie van het probleem; het Netflix account staat niet op mijn enige en eigen EMail-adres, ook niet dat van mijn vrouw of van mijn ‘naasten’ Het is het email van een ‘willekeurig’ iemand waarvan ik natuurlijk de Wachtwoord niet weet, dus ik kan niks met de Email al zou die mij wel bekend voorkomen.  Ik heb eerder gemeld dat de wel getoonde Email (via de Set Box)

toevallig wel van een kennis van mij is, en die heeft ook inderdaad een eigen Netflix account op deze email, en wordt daar ook iedere maand gewoon op haar eigen bank-rekening voor belast!!  Ik kan niet begrijpen dat ik niet gewoon tegen KPN kan zeggen; ‘stop deze onzin,  U belast mij al bijna 2 jaar voor een Netflix abonnement maar mijn gegevens: Email, Voor-achter naam, debit - creditcard nummers, allemaal zijn totaal onbekend bij Netflix.  Maar goed, eerst maar even wachten op de komende factuur 1e week Juli en kijken of een en ander is stopgezet…….   Ik zet mijn bevindingen hier in de Community KPN, beloofd………..

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Upiet, ik ben even de draad kwijt. Wil je nog dat ik een en ander uitzoek? Of wordt het nu met Netflix opgelost?

• Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Denise; zeker dank voor je reactie, Netflix zegt: (week geleden) dat het is opgezegd bij KPN. Dus op dit moment is eigenlijk het enige wat ik kan doen is wachten op de volgende KPN facuur , verwacht deze rond 5 juli…….  Ik zie alleen dat in Mijn KPN account op dit moment er nog steeds niets gewijzigd of verwijderd is. KPN zegt volgens mij wel ergens in haar kleine lettertjes dat dit soort wijzigingen in abonnementen pas bij een volgende factuur zichtbaar zijn.  Misschien kunt U als Moderator iets verder ‘in de KPN boeken’ kijken dan ik. Ik hoop echt dat het ‘over een paar dagen’ niet meer op mijn KPN factuur staat. Zoals ik eerder zei; ik post hier meteen als ik de Juli factuur in ‘Mijn KPN’ krijg..  Nogmaals dank voor alle tips en suggesties….. Piet  

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb even voor je gekeken, maar ook ik zie inderdaad nog ‘Netflix - betalen via KPN factuur’ staan. Niet gek, want het is nog actief. Netflix geeft aan dat dit op de volgende factuur niet meer zou moeten staan. En dus mogen we ervan uitgaan dat dit per de volgende factuur verandert. Mocht dit nou niet het geval zijn, trek dan opnieuw aan de bel. Dan ga ik dan kijken wat ik voor je kan doen.

• Auteur
  • Topper
  • June 27, 2025

Dit is 100% KPN service , hopelijk staat volgende week goed, ik post de status……….. 

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Beste Denise, helaas , waar ik eigenlijk al bang voor was en helaas ook wel een beetje verwachtte is dat het ‘Netflix-abonnement’  gewoon op de laatste Juli factuur is blijven staan. Toegegeven, nadat ik de afgelopen weken urenlang had zitten janken aan de telefoon met zowel Netflix als met KPN  was er eindelijk ergens iemand bereid de hand over z'n hart te strijken en mij bij hoge uitzondering voor 1 keer een creditering € 18,00 voor dit door mij ongewenste abonnement wilde geven.  Volgens mij heb ik het recht om te stellen dat ik dit permanent weg wil hebben van mijn KPN factuur waarvoor ik maandelijks op mijn bankrekening wordt belast. Alleen in mijn KPN kan ik NETFLIX nergens wegklikken , KPN stelt U moet bij Netflix zijn. Bij Netflix kun je uiteraard alleen wijzigen nadat je er hebt ingelogd. Ik heb zelf met mijn eigen Email nooit een account bij Netflix aangemaakt, dus ik kan de inloggegevens niet weten , dus ik kan er niet inloggen. Dit staat al vanaf febr 2023 zo, eigenlijk nooit gezien omdat in mijn wereld Netflix niet bestond, ik weet niet wat het is, hoe het werkt en ik wil het ook niet weten, ik wil er gewoon niks mee te maken hebben. Ik kan misschien nog wel begrijpen en accepteren dat in het verleden ergens ‘per ongeluk’ is aangezet, of o.k. iemand heeft ergens niet goed begrepen hoe die trucendoos met ‘meerdere personen laten meekijken met jouw Netflix abonnement’ werkt, ikzelf weet helemaal niks van die Netflix oplichterij.  Helaas, aanzetten is ‘geen moeite’  of zoals KPN zelf overal in haar reclames zegt, aanzetten; slechts 1 klikje, fluitje van een cent, een blinde kan het.  Helaas ben ik nu toevallig die blinde en lukt me gewoon niet om ergens  bij te komen…..  Het wordt iedere maand op mijn factuur , onder mijn KPN klantnummer ten laste van mijn bankrekening in rekening gebracht , eigenlijk totaal ongelooflijk en schande dat ik dit dan niet zelf ergens kan stopzetten…….

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap de frustratie heel goed, ​@Upiet. Ik wil kijken of ik je hierbij kan helpen.

Zoals ik eerder al zei, is het tegenwoordig niet moeilijk om Netflix bij KPN te bestellen of op te zeggen. Dit regel je gemakkelijk zelf via MijnKPN. Maar eerder was het zo dat je Netflix alleen betaalde via de KPN factuur, wat bij jou ook het geval is. In deze situatie loopt opzeggen via Netflix.com/youraccount. Alleen: dan moet je wel toegang hebben tot jouw Netflix account en dat heb jij niet. Jij geeft aan nooit een Netflix account te hebben gehad en ik geloof je. Dat maakt deze situatie lastiger.

Ik begreep uit jouw eerder berichten dat Netflix dit opgelost zou hebben, maar schijnbaar is het slechts een creditering geweest in plaats. Heel fijn natuurlijk dat ze dit hebben willen doen, maar het is geen permanente oplossing. En dat is nou juist waar jij behoefte aan hebt, wat ik heel goed begrijp.

Ik heb daarom dit verhaal bij mijn collega's neer gelegd en gevraagd of zij ervoor willen zorgen dat jouw betalingen permanent stoppen. Ik wacht nu op terugkoppeling.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Helaas, mijn collega's kunnen Netflix betalen via de KPN factuur niet stopzetten. Dit kan echt alleen via Netflix.com/youraccount.

Ik snap dat je zegt geen account te hebben. Dat maakt het zeker lastiger. Maar mijn collega's geven aan dat er een manier is om te achterhalen welk e-mailadres er is gebruikt voor het Netflix account dat betaald wordt via de KPN factuur.

Als je verbonden bent met jouw eigen KPN wifinetwerk:

• Ga naar externediensten.kpn.com.
  • Log in met jouw KPN account.
  • Ga naar kopje ‘Netflix’.
  • Kies voor ‘Login vergeten’.
  • Hierna volgt een pagina met informatie over het Netflix account, met onder andere het e-mailadres dat is gebruikt voor het aanmaken van een account.

Herken je het e-mailadres? Mooi! Dan kan je via Netflix kiezen voor ‘wachtwoord vergeten’ en zo toegang tot het account krijgen. Daarna kan je de betaling stopzetten. Herken je het e-mailadres niet? Minder fijn. Mijn advies zou dan zijn om opnieuw contact met Netflix op te nemen en aan te geven dat jij dit e-mailadres niet herkent, maar er wel voor betaalt. Hopelijk kunnen zij dit dan stopzetten.

• Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

bedankt voor je bericht,  wil je de hele Chat inzien die ik net met Netflix gedaan heb?  Netflix blijft bij hun weigering om ook maar iets te doen of te kijken,  zelfs hun toegezegde  actie om de gehele Chat in tekst op te sturen naar mijn Email wordt gewoon niet gedaan, ook niet in SPAM.  Ik heb de hele Chat in Notepad gekopieerd, die kan ik naar KPN sturen, nogmaals bedankt voor goede KPN service...   

• Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

Kunt U mijn een manier geven hoe ik deze hele Chat ergens kan opslaan of downloaden? bvd

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Beste ​@Upiet Ik denk dat je bij Netflix helder en duidelijk in een paar woorden dat er onterecht door jou betaald wordt voor onbekenden met een buitenlands e-mailadres.

Geen bijzaken vermelden, geen overbodige uitleg en geen kennissen benoemen. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Tip: En het enige e-mail adres wat je gebruikt zoals je aangeeft, wijzig daar het wachtwoord van, maak een lang wachtwoord en schrijf deze op zodat je het niet vergeet en geef het aan niemand.