KPN N.V.
T.a.v. Klantenservice / Juridische Afdeling
Postbus 2545
3500 GM Utrecht
Betreft: Klacht en verzoek tot restitutie wegens onrechtmatig afgesloten abonnement en misleidende informatie
Geachte heer/mevrouw,
Op 23 september 2023 heb ik in de KPN-winkel te Zutphen, Turfstraat 31, 7201 KE Zutphen, mijn zakelijke abonnementen (internet thuis en één mobiel nummer) laten omzetten naar particuliere abonnementen. Tot mijn verbazing is er zonder mijn medeweten een extra abonnement op mijn zakelijke account afgesloten, waarvan ik niet op de hoogte was. Hoewel hier een e-mail over is gestuurd, is deze ondergesneeuwd geraakt tussen de vele wijzigingsmails van KPN. Hierdoor heb ik deze onrechtmatige afschrijving niet tijdig opgemerkt. Op vrijdag 14 maart 2025 ben ik hier pas van op de hoogte gesteld.
Sinds die datum wordt er maandelijks een bedrag van meer dan €30 afgeschreven voor dit ongewenste abonnement. Dit abonnement is bovendien niet zichtbaar in de "Mijn KPN"-applicatie, waardoor ik geen inzage had in de lopende contracten.
Daarnaast is er nagelaten de toegezegde combivoordeel-korting van €7,50 te activeren. Tevens is mij in de winkel medegedeeld dat ik op mijn adres een internetsnelheid van 200 Mbps zou kunnen ontvangen. Dit blijkt echter onjuist te zijn. Ondanks meerdere contactmomenten in 2024 over mijn internetsnelheid, wordt nu gesteld dat het mijn verantwoordelijkheid was om eerder actie te ondernemen.
Gezien de bovenstaande feiten acht ik KPN aansprakelijk voor de financiële schade en eis ik:
1. Onmiddellijke stopzetting en terugbetaling van het onrechtmatig afgesloten abonnement vanaf 23 september 2023, inclusief alle onterecht geïncasseerde bedragen.
2. Toekenning en verrekening van de combivoordeel-korting vanaf de datum waarop deze had moeten ingaan.
3. Schriftelijke bevestiging van de aanpassingen en een voorstel voor compensatie wegens de misleidende informatie over mijn internetsnelheid.
Indien KPN hier geen gehoor aan geeft binnen een termijn van 14 dagen na dagtekening van deze brief, behoud ik mij het recht voor om verdere juridische stappen te ondernemen en een klacht in te dienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Ik vertrouw erop dat KPN dit serieus neemt en op korte termijn met een passende oplossing komt.
Met vriendelijke groet,