Skip to main content
Beantwoord

Klacht over opzeggen van één mobiel nummer

• September 27, 2026
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik vind KPN een rotorganisatie:

1. Abo aanpassen geen probleem, maar abo opzeggen moet via een extern formulier en moet je al je gegevens invullen.
  2. In dat formulier kun je een nr. voor ‘contactgegevens’ invullen, maar in dat formulier kun je geen onderscheid maken in 1 van je 3 nummers.
    Dus dan is het alleen mogelijk om al je nummers op te zeggen. En hoe vaak is dat nu nodig. Extra hindernissen om op te zeggen. Rotorganisatie.
  3. Verder is het niet mogelijk om NU een bericht aan hen te verzenden. Op deze wijze is nog lastig om contact met hen op te nemen. Want dat moet dan tijdens werktijd, maar dan ben ik aan het werk en heb ik geen tijd voor prive-zaken.
  4. Nergens is een email adres klantenservice. En wel ons mailen, maar da met een noreply@.
  5. En dan berichten van klanten die tot 3x toe hun abo op proberen te zeggen. Geen wonder als dat niet automatisch kan, net als abo aanpassen.
  6. Ik ga een klacht indienen bij ACM Consuwijzer dat KPN het express moeilijk maakt om 1 van 3 mobiele abonnementen op te zeggen. Terwijl KPN een enorm bedrijf is met een gigantisch IT/ website budget.

Rotorganisatie die het express moeilijk maakt om abonnementen op te zeggen. 

Ik heb het al druk zat om dingen te regelen, om ook nog dit e regelen. Rotorganisatie.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@alwinb, welkom op onze community, allereerst. Jammer dat je ons gaat verlaten! We maken het opzeggen of overstappen niet met opzet moeilijk maar we hebben daar wel een proces voor.
Zoals ik het begrijp zit je daar nu middenin. Over het algemeen is bellen toch wel het snelst en makkelijkst. Als je overstapt naar een andere provider met nummerbehoud regelt deze meestal de opzegging.

3 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 27, 2026

Beste ​@alwinb via onderstaande link kun je mobiel opzeggen met 1 nummer tegelijk.

KPN helpdesk is ook bereikbaar via FB, X of Insta

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/mobiel-abonnement/opzegging-doorgeven?campaignid=em:btl:cm:opzeggen:kc

• September 27, 2026
  1. Nergens is een email adres klantenservice. En wel ons mailen, maar da met een noreply@.

Tsja, dat is modern cq de (te) grote bedrijven zijn als een kasteel met de ophaalbrug omhoog.

KPN helpdesk is ook bereikbaar via FB, X of Insta

Van :

Je kunt ons ook altijd even een berichtje sturen via social media, daar heb je ook meteen contact.

Dan wel meteen !/? Maar waarom moet dat via zo’n omweg, wat mankeert er aan rechtstreeks contact ? ? ? 

NB, @ vraagsteller, dit probleem is er al jaren bij KPN.

== aanvulling ==

Ik probeerde wat oude berichten hier over terug te vinden ( al dan niet van mij )
Maar dat is lastig zoeken en/of de (niet zo) oude berichten zijn verdwenen.
Dit vond ik nog wel, in mijn eigen berichten :

Deze reactie kon ik al voorspellen.

Maar dan even dit concrete geval, hoe krijg je een uitgebreide tekst over de kwestie van de vraagsteller naar de KPN.
Niet via een van die kleverige clubs in de VS (bij mij valt dat zeker af)
Niet op dit forum (vaak kan dat wel, maar er zijn gevallen dat je niet zit te wachten op de reacties hier en een echt antwoord van de KPN verlangt).
Chat, tsja, kan men daar een goed antwoord geven terwijl je wacht . . .,dat lijkt me sterk.

Dus . . afdrukken en een postzegel er op
of
de brief plakken in het chatgesprek, compleet met contactgegevens.

( dit schreef ik al eerder )
Email heeft (voor een groot bedrijf) zeker nadelen, te veel rommel cq ongestructureerd.
Maar een berichtendienst, na inlog op je eigen account, is natuurlijk wel mogelijk.
Het voorbeeld word hier beschreven :
https://forum.kpn.com/internet-9/wie-helpt-mij-aan-het-emailadres-van-kpn-438212#post532725
Waar bij de opmerking dat bij een complexe vraag een goed antwoord belangrijker is dan een snel antwoord.

Maar bij welk “draadje” het hoort dat kan ik niet achterhalen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2026

Hoi ​@alwinb, welkom op onze community, allereerst. Jammer dat je ons gaat verlaten! We maken het opzeggen of overstappen niet met opzet moeilijk maar we hebben daar wel een proces voor.
Zoals ik het begrijp zit je daar nu middenin. Over het algemeen is bellen toch wel het snelst en makkelijkst. Als je overstapt naar een andere provider met nummerbehoud regelt deze meestal de opzegging.