Skip to main content
Vraag

Klacht over Recommerce, er wordt minder geboden dan aangegeven

• January 27, 2026
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Op 30 december heb ik op aanraden van jullie medewerker mijn abonnement verlengt en mijn iPhone Pro 15 ingeruild voor een Pro 17. Er werd mij voorgerekend dat hij in deze staat € 525 zou opbrengen plus een cashback van € 100. Ik heb vorige week een reactie ontvangen van Re Commerce dat het toestel inderdaad in nieuwstaat verkeerd maar dat ze € 425 bieden. Ik ben hier erg ontstemd over en lees nu dat het bij deze partij regent met dezelfde soort klachten. Je krijgt ook geen reden waarom er 20 procent van de prijs afgehaald wordt en kunt ook geen contact met ze opnemen. Er is m.i. geen enkele gegronde reden om zoveel minder te bieden en terugsturen en mijn Pro 17 inleveren kan niet meer omdat er inmiddels twee weken verstreken zijn. Ik hoop dat KPN hier snel actie op gaat ondernemen en zich vooral realiseert hoe slecht deze partij afstraalt op jullie, dit stinkt namelijk aan alle kanten. Bellen met de KPN klantenservice heeft tot nog toe niets opgeleverd, ze schuiven de verantwoordelijkheid af op Re Commerce…. wordt wakker en stop deze misleidende ‘samenwerking’

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 27, 2026

Welkom ​@A.S. Jansen.

Heb je dit bod per mail gehad, de 525 euro ?

Wat vaak gebeurd is, dat er toch bepaalde krasjes worden gevonden waardoor het bod om laag gaat.

Drie micro krassen bijvoorbeeld betekend al dat het toestel niet meer als nieuw of uitstekend wordt gezien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

Geloof me, geen enkel krasje ook geen micro, op de voorkant zat nog een beschermfolie en dan… kan daar toch geen € 100 in mindering voor gebracht worden, dat is toch niet in verhouding? Ik maak me sterk dat ze bij heel veel mensen er een flink bedrag vanaf halen want je kunt toch lastig een kant uit. Natuurlijk kun je weigeren en je toestel terug laten sturen maar dan moet je er zelf op Marktplaats mee gaan leuren en dat was nou net niet de bedoeling.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@A.S. Jansen. Welkom op de KPN Community! Jammer om te lezen dat je niet helemaal content bent met de geboden inruilwaarde door Recommerce. Wat betreft deze inruilwaarde kunnen wij helaas niets voor je betekenen, want de beoordeling van het toestel ligt geheel bij Recommerce. Op hun website staan de voorwaarden gemeld en ook het beoordelingsproces wordt daar uitgelegd. Daar wordt dan ook uiteen gezet dat het bedrag wat je zien krijgt puur een indicatie is op basis wat de eigenaar van het toestel doorgeeft. Daarna volgt dan nog echt het beoordelingsproces. En ik ben bang dat ​@bnh het toch bij het juiste eind heeft en dat er enkele microkrasjes zijn geconstateerd. Niet alleen het scherm wordt beoordeeld, maar ook de behuizing en de ingangen. 

Verder waarderen we wel jouw signaal en vind ik het jammer dat je hier een nare nasmaak aan overhoudt. Elk jaar of op gezette tijden kijken we natuurlijk wel terug op de afgelopen tijd en de samenwerkingen die we zijn aangegaan. Als dan blijkt dat het nadelig is voor KPN, dan zullen we daar op acteren. 

Hopelijk heb je een keuze kunnen maken die jou, wat betreft je (oude) toestel, de meeste waarde biedt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2026

Sorry Arjan, maar ik vind het een onnozel antwoord, op ieder toestel van 2 jaar oud zal je ergens misschien een minikrasje kunnen ontdekken, daarvoor mag je nog geen € 100 in mindering brengen, je verkoopt daarna een refurbished toestel door, geen nieuwe.

Het gaat me hier allang niet meer om € 100, maar om eerlijk zakendoen met elkaar.

Wanneer er vooraf aan de inruil van een toestel door KPN zou worden aangegeven dat het bedrag dat op de site van Recommerce getoond wordt zelden wordt uitgekeerd, wordt het ineens een ander verhaal. 

Het verbaast me vooral hoe jullie als hoofdaannemer verantwoording blijven afschuiven naar jullie partner waar je vervolgens op geen enkele manier contact mee op kunt nemen behalve accepteren of terugsturen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 30, 2026

Betreft de inruil doe je zaken met Recommerce, KPN geeft alleen maar aan dat je via hun kan inruilen op hun website. Buiten dat ze het promoten, heeft kpn er niks mee te maken.

U als consument heeft uw eigen verantwoordelijkheid om de voorwaarden goed door te lezen, die op de website van Recommerce goed bij de opties staan aangeven. En het lijkt mij niet meer dan normaal, als u aangeeft dat er niet meer dan twee microkrasjes op zitten dat u minder uitgekeerd krijgt indien dit wel het geval is. Ik ben het ermee eens dat dit onmogelijk is in de praktijk om niet meer dan twee microkrasjes te hebben, maar het staat er wel goed aangegeven.