Skip to main content
Beantwoord

Klacht overstap Ziggo – KPN, dubbele kosten thuisinternet gemaakt

• August 14, 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik verhuisd en heb ik via de overstapservice van KPN de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN voor thuisinternet en mobiele abonnementen. Tijdens mijn aanvraag heb ik telefonisch duidelijk aangegeven dat ik één zakelijk mobiel abonnement, twee particuliere mobiele abonnementen en één thuisinternetabonnement wilde. Ik ontving vervolgens meerdere brieven, simkaarten en bevestigingsmails. Daarna kreeg ik echter weer berichten dat één zakelijk en één particulier abonnement niet waren goedgekeurd vanwege lopende contracten, wat ik destijds begrijpelijk vond.

Wat volgde, was een onoverzichtelijke stroom van bijna driehonderd e-mails, waarin onduidelijk bleef welke informatie klopte en welke niet. Uiteindelijk werd het thuisinternet opgeleverd, maar dit werkte niet. Pas na een week wachten op een monteur functioneerde het naar behoren. Op dat moment had ik één nieuw particulier mobiel abonnement en het nieuwe thuisinternet van KPN.

Tot mijn verbazing ontving ik eergisteren alsnog een factuur van Ziggo. Bij navraag bij KPN werd mij meegedeeld dat ik mijn Ziggo-abonnement zelf had moeten opzeggen, iets wat nooit helder of ondubbelzinnig aan mij is gecommuniceerd. De overstapservice heeft hierin duidelijk gefaald. Nu betaal ik voor twee thuisinternetabonnementen, wat financieel niet haalbaar is en volledig onacceptabel.

Ik ben na vijftien jaar klant bij Odido overgestapt naar KPN vanwege de betere dekking in Assendelft. Binnen nog geen maand klant te zijn bij KPN, heb ik al te maken gehad met twintig problemen. Ik accepteer niet dat ik nu dubbel moet betalen voor een dienst die via de overstapservice had moeten worden geregeld. Ik verwacht dat KPN en Ziggo dit onderling oplossen, zonder dat ik hier de dupe van word.

Als hier niet direct een oplossing voor wordt geboden, zal ik de Consumentenbond inschakelen en verdere stappen ondernemen. Ik wil uiterlijk binnen zeven dagen per e-mail een bevestiging ontvangen dat dit probleem is opgelost en dat er geen onterechte kosten meer in rekening worden gebracht.

Met vriendelijke groet,

Uzmay

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Uzmay, welkom op onze community! Zoals JanD hierboven al noemt kan ik je hier inhoudelijk niet echt mee helpen via de community. Een klacht is zeker een goede stap die je hierin kunt nemen. Je kunt er ook een belafspraak voor maken. Ik hoop dat je hier snel antwoord op hebt!

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 14, 2025

Beste ​@Uzmay dit forum is voor klanten en door klanten en kunnen helaas niets met je verhaal, hoe spijtig ook.

Via onderstaande link kun je een klacht indienen bij KPN:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 16, 2025

Hoi ​@Uzmay, welkom op onze community! Zoals JanD hierboven al noemt kan ik je hier inhoudelijk niet echt mee helpen via de community. Een klacht is zeker een goede stap die je hierin kunt nemen. Je kunt er ook een belafspraak voor maken. Ik hoop dat je hier snel antwoord op hebt!