Skip to main content

Klacht overstapservice van Ziggo naar KPN

• June 2, 2025
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Hallo,

Ik ben ondertussen ruim 2 uur van mijn tijd kwijt aan erg veel wachttijden, onduidelijkheid en tegenstrijdige berichten (zowel van Ziggo, maar zéker ook van KPN). In het heel kort: ik heb gebruik gemaakt van de Overstapservice van KPN. Niet complex: zelfde adres, zelfde rekeningnummer, zelfde naam. Ik ben ondertussen over op KPN en alles werkt technisch. Maar Ziggo is ook nog actief.

Ziggo geeft aan dat “het seintje van KPN dat de overstap afgerond niet is aangekomen".
KPN geeft aan dat “het seintje niet handmatig alsnog verstuurd kan worden, sorry, onze fout, wil je alsnog Ziggo zelf opzeggen?”.
Ziggo geeft aan dat niet handmatig alsnog kan worden opgezegd.

De dubbele kosten van wat Ziggo mij nog gaat berekenen gaan sowieso rechtstreeks naar KPN, maar hier mag ook wel een extra tegemoetkoming tegenover staan. Ik had die Overstap”service” echt NOOIT moeten gebruiken. Dit is geen warm bad waar ik in terecht kom, maar een koude frustrerende douche. Het probleem is niet opgelost. Zowel KPN als Ziggo kan of wil geen oplossing. Zoals ik het zie ga ik vanaf nu elke maand mijn Ziggo factuur in z'n geheel naar KPN sturen. Dat kán niet de business case zijn van KPN

Ik hoor graag hoe we dit gaan oplossen. En met “we” bedoel ik KPN en Ziggo. Niet “de klant gaat weer even bellen". 

Ernst

June 2, 2025

Dag ​@Erno1978 dat gaat niet soepel. Ik raad je dringend aan om inderdaad zelf Ziggo op te zeggen ook al zal dan het opzegtermijn van een maand wordt aangehouden. Kpn kan en mag dat namelijk niet voor jouw doen. De gemaakte extra kosten bij Ziggo worden vergoed blijkt uit de "zeldzame" eerdere gevallen. Helaas moet je daarvoor wel wat moeite voor doen. Overigens raad ik je ook aan om schriftelijk een klacht in te dienen dmv dit formulier.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 2, 2025

Dag ​@Erno1978 dat gaat niet soepel. Ik raad je dringend aan om inderdaad zelf Ziggo op te zeggen ook al zal dan het opzegtermijn van een maand wordt aangehouden. Kpn kan en mag dat namelijk niet voor jouw doen. De gemaakte extra kosten bij Ziggo worden vergoed blijkt uit de "zeldzame" eerdere gevallen. Helaas moet je daarvoor wel wat moeite voor doen. Overigens raad ik je ook aan om schriftelijk een klacht in te dienen dmv dit formulier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

@Joep1965 Dank je. Ga ik doen!