Skip to main content
Beantwoord

Klacht: wijziging abonnement nog steeds niet doorgevoerd

• 13 maart 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Nadat mijn vrouw was overleden in dec. 2024 heb ik in januari getracht abonnement telefonie van bel NL onbeperkt te wijzigen in gewoon bellen via afrekenen per minuut.

Ni blijkt dat dit niet is uitgevoerd. Vandaag 13.03.2025 heb ik dit nogmaals gedaan omdatt bleek in de facturen die ik nu heb gedownload dit nog steeds actief was. Maar dat lukte niet: als ik op de - drukte voor bel NL onbeperkt kreeg ik een + voor NL en EU voor nog eens  € 5 extra, uiteindelijk na een half uur zoeken en proberen ook via abonnement aanpassen niet gelukt. De klantenservice per telefoon kon dit wel aanpassen. Hoe is dit mogelijk! Is er nu echt geen goede manier om dit simpelweg aan te passen, hoewel KPN dit wel suggereert. En ik weet echt wel met PC en iPad om te gaan, op beide apparaten kreeg ik hetzelfde resultaat in mijnKPN. Op mijn vraag om coulance voor 1 maand kreeg ik nul op request, moest maar een klacht indienen: WAT EEN SERVICE! 

Ook is nergens te vinden hoe je een klacht moet indienen, misschien kan iemand daar iets zinnigs op antwoorden?

Ik heb 2 abonnementen op verschillende adressen, de vraag is wat moet ik nu hiermee??

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Hans0044 ,

Het storneren van jouw factuur is nooit een goed idee. Dat levert alleen maar extra ellende op. Mijn advies: betaal die factuur alsnog en dien een klacht in over de gang van zaken: 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Wat betreft die betaling: 

Kan ik betalen via Online Bankieren of overschrijving?

Dit kan alleen nadat het automatisch incasso is mislukt én je bericht van ons gehad hebt. Anders betalen wij het bedrag automatisch aan je terug en wordt de rekening niet betaald.

Maak het bedrag over op het bankrekeningnummer van KPN onder vermelding van het betalingskenmerk:

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen (PSTN): rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Bron: 

Bekijk origineel

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@Hans0044 gecondoleerd met het verlies van je echtgenote.

Zie onderstaande link om je verder te helpen, dat is een speciale nabestaandendesk:

https://www.kpn.com/service/administratie/overlijden

Veel succes en sterkte toegewenst.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7506 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Hans0044, goed dat je dit hier meldt en inderdaad gecondoleerd met je verlies. Heel veel sterkte gewenst. 

JanD geeft de perfecte tip hiervoor, dus ik hoop dat het je lukt om contact met de nabestaandendesk op te nemen. Dan klopt alles hopelijk snel weer. Laat je hier weten hoe het gaat? 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 maart 2025

De nabestaandendesk heeft hier ook geen oplossing voor. Ik heb nu het abonnementsgeld terug laten storten en wacht op een loyale reactie van KPN. Het is toch van de gekke dat je zgn alles in je abonnement kan aanpassen met KPN id, maar dat dat voor geen meter lukt en je er na 2 mnd achter komt als je de facturen download. Ik heb al heel veel onbegrip ervaren met zaken regelen na het overlijden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36595 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Hans0044 ,

Het storneren van jouw factuur is nooit een goed idee. Dat levert alleen maar extra ellende op. Mijn advies: betaal die factuur alsnog en dien een klacht in over de gang van zaken: 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Wat betreft die betaling: 

Kan ik betalen via Online Bankieren of overschrijving?

Dit kan alleen nadat het automatisch incasso is mislukt én je bericht van ons gehad hebt. Anders betalen wij het bedrag automatisch aan je terug en wordt de rekening niet betaald.

Maak het bedrag over op het bankrekeningnummer van KPN onder vermelding van het betalingskenmerk:

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen (PSTN): rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Bron: 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7506 reacties
  • 16 maart 2025

Wat jammer dat het met de nabestaandendesk niet gelukt is. Gebruik dan inderdaad het advies van Noordzee. 

Ik kan me voorstellen dat je hier gezien de situatie absoluut andere dingen aan je hoofd hebt, maar als je een klacht indient wordt er contact met jou opgenomen. Hopelijk is er dan wel wat mogelijk. 🤞🏻