Skip to main content
Beantwoord

Klachten bij KPN niet opgelost en klantenservice onbereikbaar vanuit buitenland

• October 2, 2026
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik heb drie klachten lopen bij KPN, twee zakelijk en één privé. Ze zijn alle drie ontstaan doordat er bij KPN zelf iets misging. Toch krijg ik ze niet opgelost. Dit is waar ik tegenaan loop:

- De klantenservice is vanuit het buitenland onbereikbaar. Ik verblijf buiten Europa, en vanaf hier is het 0800-nummer van KPN niet te bellen. Er is wel een speciaal buitenlandnummer, maar daarmee betaal ik buiten de EU de torenhoge belkosten die KPN zelf rekent. En tijdens het wachten loopt de teller gewoon door. Daarom heb ik gevraagd om contact per e-mail of WhatsApp. KPN weigert dat en wil alleen terugbellen. Kan ik niet opnemen, dan krijg ik meteen bericht dat mijn klacht administratief is afgesloten.

- De chatbot helpt niet. Een medewerker spreken via de chat is niet mogelijk.

- Social media is geen alternatief. Zelfs als zakelijke klant word ik doorverwezen naar Facebook of X. Die gebruik ik niet. En ook daar is het maar afwachten of een medewerker reageert.

- Op klachtenformulieren komt geen reactie. Ze zijn amper te vinden, en de reactietermijn van 5 werkdagen die KPN zelf hanteert, is ruim verstreken. Ook op een extra klacht kwam niets terug.

Herkennen meer mensen dit, dat de klantenservice vanuit het buitenland onbereikbaar is?

Hopelijk leest er een moderator van KPN mee die dit serieus neemt en wil helpen. Stuur me alsjeblieft een privébericht. Dan vertel ik daar de rest van mijn verhaal, want dat hoort niet op een openbaar forum.

Komt er geen reactie, dan zie ik me helaas genoodzaakt de klachten voor te leggen aan de Geschillencommissie of aan de Kassa Belbus. Dan weet KPN waarschijnlijk wel snel te reageren.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Es38 . Welkom hier.

Wat vervelend dat je met meerdere zaken tegen problemen aanloopt. Ik snap goed dat je daarom hier op de Community om hulp vraagt.

Ik wil wel meteen aangeven dat de Community niet bedoeld is voor het behandelen van klachten of het oplossen van individuele klantdossiers. Ook wij als moderators kunnen hierin helaas niet namens jou bemiddelen of een klacht inhoudelijk oppakken. Daar hebben we simpelweg niet de mogelijkheden en capaciteit voor, hoe graag we dat soms ook zouden willen.

Omdat je vanuit het buitenland tegen problemen met de bereikbaarheid aanloopt, zou je eventueel kunnen overwegen om met een tijdelijk account contact op te nemen via X of Facebook. Daar kun je één-op-één met KPN contact hebben, zonder dat je je hele situatie openbaar hoeft te delen.

Ik hoop dat je op die manier alsnog bij de juiste afdeling terechtkomt en dat je drie kwesties snel worden opgelost.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2026

Hoi, ​@Es38 . Vervelende toestand. 

Wel even dit. De wachtrij voor de moderators is bijna 3 dagen. Even geduld dus.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 6, 2026

Hoi ​@Es38 . Welkom hier.

Wat vervelend dat je met meerdere zaken tegen problemen aanloopt. Ik snap goed dat je daarom hier op de Community om hulp vraagt.

Ik wil wel meteen aangeven dat de Community niet bedoeld is voor het behandelen van klachten of het oplossen van individuele klantdossiers. Ook wij als moderators kunnen hierin helaas niet namens jou bemiddelen of een klacht inhoudelijk oppakken. Daar hebben we simpelweg niet de mogelijkheden en capaciteit voor, hoe graag we dat soms ook zouden willen.

Omdat je vanuit het buitenland tegen problemen met de bereikbaarheid aanloopt, zou je eventueel kunnen overwegen om met een tijdelijk account contact op te nemen via X of Facebook. Daar kun je één-op-één met KPN contact hebben, zonder dat je je hele situatie openbaar hoeft te delen.

Ik hoop dat je op die manier alsnog bij de juiste afdeling terechtkomt en dat je drie kwesties snel worden opgelost.