Skip to main content

Klantonvriendelijke e-mail campagne over iPhone 17 snelpakkers

• March 29, 2026
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

"Ik wil mijn ongenoegen uiten over de recente e-mailcampagne voor de iPhone 17 Snelpakkers. Bij het openen van de mail word ik direct naar een gevulde winkelwagen op de KPN-website geleid, zonder dat ik iets heb aangeklikt of besteld. Deze methode is misleidend, lijkt op phishing en is zeer klantonvriendelijk. Ik heb mijn marketingvoorkeuren inmiddels aangepast, maar ik wil dat KPN weet dat dit soort 'dark patterns' het vertrouwen beschadigen."

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 31, 2026

Goedemiddag ​@Turn , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke en uitgebreide feedback, helder verhaal! Tot een bepaalde hoogte kan ik me ook heel goed voorstellen dat dit verwarrend over kan komen. Maar het is uiteraard niet de bedoeling dat een e-mail de indruk wekt dat er al iets is besteld. Dat jij dit wel zo ervaart, nemen we natuurlijk serieus. De bedoeling van zo'n campagne is om het bestelprocesmakkelijker te maken maar het moet uiteraard ook altijd duidelijk blijven dat jij dit zelf onder controle hebt en dat niks wordt vastgelegd zonder jouw bevestiging. Het is in ieder geval goed dat je de marketingvoorkeuren inmiddels hebt aangepast! En mocht je in de toekomst weer eens iets ontvangen dat niet klopt of jou geen prettig gevoel geeft, laat het dan ook vooral weer weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2026

Bedankt Jan voor je reactie. Er is zelfs een term voor deze discutabele verkoopmethode: Pre-filled Cart (of Pre-populated Cart). Ik vind het in ieder geval niet netjes, dat mag duidelijk zijn. Dat KPN zich verlaagt tot dit soort praktijken spreekt niet in jullie voordeel is mijn mening. Desondanks wens ik je toch een fijne dag!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 1, 2026

Bedankt voor jouw toelichting ​@Turn en we nemen dit mee 💪🏻Jij uiteraard ook een fijne dag toegewenst en mocht je in de toekomst weer eens vragen of opmerkingen hebben, laat het ons dan ook gerust weten!