Skip to main content

Korting alleen voor bestaande klanten

• 6 maart 2025
  • 11 reacties
  • 129 keer bekeken

Mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten. Maar als bestaande klant (ruim 25 jaar) met internet, itv-s , 2x vast telefoon, 5 x mobiel abonnement, kom je nergens voor in aanmerking. Zelf een aanbieding van € 2,50 korting op een verlenging van een mobiel abonnement die net een paar dagen is verlopen kan niet meer gegeven worden. Gaat mij niet zo zeer om die € 2,50 per maand, maar de houding dat KPN niets kan doen voor bestaande klanten en je simpelweg ‘succes wenst bij het oversluiten naar Vodafone’ gaat alles te buiten. Echt ongelofelijk hoe KPN met bestaande klanten omgaat!

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 6 maart 2025

Het is enigszins te begrijpen dat je teleurgesteld bent ​@Willem024 maar de concurrentie is moordend in providersland. Alle providers werken met een welkomstaanbieding. Verder zijn de marges behoorlijk schraal. Ik neem aan dat je wel optimaal gebruik maakt van de combinatie voordelen. Het houdt natuurlijk een keertje op. Als de prijs echt belangrijk voor je is dan is ieder jaar overstappen de beste optie.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

Goed lezen! Het gaat dus niet om de prijs als je € 175 per maand naar de KPN brengt. Gaat erom dat de aanbieding twee dagen geleden nog wil kon en nu niet meer, en dat men niets kan doen voor een loyale klant. We hebben het dan over 1,428% korting. Dan zijn de marges inderdaad erg schraal als dat binnen twee dagen omslaat. Niet te geloven, wist niet dat het zo penibel was.

• 3389 reacties
  • 6 maart 2025

Als de actie voorbij is, dan is de actie voorbij. Wat is daar moeilijk aan? Als je jouw korting gaan geven buiten de looptijd van de actie, dan zijn er nog wel 100en andere klanten die dat ook wel willen. Dat zijn allemaal extra handelingen, extra werk en extra risico op fouten. KPN medewerkers aan de telefoon moeten dan per klant een afweging gaan maken of ze het wel of niet doen, die korting als de actie eigenlijk al voorbij is. Dat is gewoon allemaal geen optie.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

@Marlon92 Ook voor jou geldt, goed lezen. Het gaat dus niet om de korting! Het gaat erom hoe je met zeer loyale klanten omgaat. Kun je ook gewoon kort uitleggen dat einde kortingsperiode betekend einde korting, en dat daar niets aan te doen is. En als je als klantservicemedewerker al na nog geen een halve minuut tot de conclusie komt dat overstappen naar Vodafone het beste is, zal dat wel policy zijn. Maar dat was inderdaad een goed tip. Ben uiterst tevreden geholpen bij Vodafone. Privé is internet, i-tv, vaste lijnen en 5 mobiele abonnementen al over. Binnenkort een afspraak om ook zakelijk over te stappen met internet, telefoon en de mobiele abonnementen. Misschien heel vreemd, maar ik werd ook nog eens heel plezierig te woord gestaan.

• 3389 reacties
  • 6 maart 2025

Als jij over 1 of 2 jaar weer terug gaat naar KPN, dan word je bij KPN ook heel plezierig te woord gestaan. Dat kan ik je wel zo ongeveer garanderen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8396 reacties
  • 6 maart 2025

Vodafone levert alléén mobiele diensten, dus ik ben benieuwd waar je met je vaste internet en bellen naar toe gaat ​@Willem024 

KPN biedt voor vaste klanten die contractvrij zijn ook leuke aanbiedingen aan, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Verder heeft KPN maandelijks leuke aanbiedingen voor vaste klanten.

Zorg dat nieuwsbrieven van KPN aan staat en je ontvangt maandelijks de nieuwsbrief.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

@Marlon92 Dat is toch een hele vreemde manier van zaken doen, of zie ik dat verkeerd? Eerst iemand die al ruim 25 jaar klant is wegjagen naar de concurrent en dan zeggen dat als je over 1 of 2 jaar weer terugkomt je wel gegarandeerd plezierig te woord gestaan wordt. Bestaande klanten verdienen het dus niet om plezierig te woord gestaan te worden en nieuwe klanten wel.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

@JanD Ziggo

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 6 maart 2025

Misschien had die medewerker wel net te horen gekregen dat de kat dood was. Iedereen heeft mindere dagen. Niet professioneel maar wel logisch.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

Zeker niet professioneel, maar zeker ook niet logisch. Als je door omstandigheden je werkzaamheden niet kunt uitvoeren, ga je (tijdelijk) wat anders doen. Maar niet als klantenservicemedewerker bestaande klanten wegjagen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23416 reacties
  • 7 maart 2025

Hi ​@Willem024

Wat ontzettend jammer om te lezen hoe het contact met onze klantenservice is gegaan. Ik wil benadrukken dat dit zeker niet de normale gang van zaken is. Mijn excuses voor deze onaangename ervaring, hopelijk mogen we je in de toekomst weer welkom heten. 

Dankjewel voor je reactie hier, ik neem deze feedback mee. 

Reageer