Skip to main content
Beantwoord

KPN abonnement per 1 juli 2026 stopzetten

• July 1, 2026
  • 3 reacties
  • 86 keer bekeken

Mijn vraag is of de Klantenservice mij kan bellen op mijn telefoonnummer , ik wil mijn KPN - ID gebruiken maar dat wordt geweigerd en ik wil verhuizen maar zie mij genoodzaakt de stekker  uit de relatie te trekken. Met andere woorden ik zeg de aansluiting op per heden 1 Juli met andere woorden op 1 augustus 2026 kan ik de spullen inleveren bij een van jullie winkels (als die nog bestaan) of naar een (graag stickers voor retour) voor de gehuurde zooi.
Helaas werkt de 2-weg verificatie niet meer zoals ik hem in maart 2025 heb ingesteld...domme actie van KPN, maar daarover heb ik meerdere mails gestuurd en nooit een antwoord gekregen. Ik ben het zat om een betaal-junk te worden en zal dus ook niet na de verhuizing als klant terugkeren. Stelletje onbeschofte AI junks. 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JCJSC ,

KPN gaat jou op deze manier niet bellen. 

Hoe dan wel? 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Opzeggen kan niet door hier een bericht te plaatsen. Je kunt wel alvast online opzeggen:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen#onlineopzeggen

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 1, 2026

Hallo ​@JCJSC ,

KPN gaat jou op deze manier niet bellen. 

Hoe dan wel? 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Opzeggen kan niet door hier een bericht te plaatsen. Je kunt wel alvast online opzeggen:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen#onlineopzeggen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2026

Ik zou hier niet zo fulmineren als het mogelijk zou zijn om een terugbelafspraak te maken, ik zou graag willen inloggen onder mijn KPN-ID maar ook dat ik niet meer mogelijk. Dommigheid van KPN, en als men mij nu eens terug zou bellen naar aanleiding van de mails dan zou het wellicht in de kopies van de KPN medewerkers kunnen landen wat hier aan de hand is want ik kan het ze uitleggen. Ik heb inmiddels een opzegformulier met adres  gevonden en wens KPN veel success in haar verdere toekomst. Er was eens een tijd dat ik met applaus werd ontvangen op het call-center van KPN. Die tijd komt niet terug. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@JCJSC, welkom hier! Jammer te horen dat dingen niet zo soepel lopen. Ik lees eigenlijk twee problemen. Enerzijds kan je niet meer in de MijnKPN omdat je MFA niet meer werkt. Anderzijds lukt het niet om met ons in contact te komen over je verhuizing, of opzegging.

Laat ik beginnen bij de MijnKPN. Als je echt niet door de MFA-stap heen komt, dan is de snelste oplossing om een nieuw KPN ID aan te maken op de inlogpagina, met een ander e-mailadres. Daar kun je dan op inloggen, en jouw abonnement aan koppelen. Die wordt dan automatisch overgehangen van je oude KPN ID naar de nieuwe. Dan kun je weer volledig je abonnement beheren. Waaronder ook een verhuizing, of opzegging, doorgeven.

Zoals Noordzee al noemde, een verhuizing of opzegging regelen kan niet via de Community. Dit kan via de MijnKPN (verhuizen) of via het online formulier op onze opzegpagina, maar ook daarvoor is inloggen met je KPN ID tegenwoordig noodzakelijk

Als het via/met de MijnKPN niet lukt, dan kan de klantenservice helpen. Voor beide zaken kun je een belafspraak maken. We bellen je dan op een moment jouw uitkomt en regelen het direct met je. Dat is dan de snelste manier.

Je geeft echter aan dat het maken van een belafspraak niet gelukt is. Wat gaat er mis? Want dan kunnen we kijken wat we daaraan kunnen doen.

Ik heb inmiddels een opzegformulier met adres  gevonden en wens KPN veel success in haar verdere toekomst. 

Dit adres dat je noemt, is dat een e-mailadres, of een postadres? Als het een e-mailadres, wees je bewust dat van de e-mailadressen die we gebruiken, een groot deel niet is ingericht voor het ontvangen van mail. En dat er dan ook niet op gereageerd wordt. Er is een mailadres voor opzeggen, maar die is specifiek bedoeld om, op verzoek, bewijsstukken aan te leveren. Dus ik weet niet zeker of een reguliere opzegging via dat adres dan goed verwerkt wordt. 

In het geval van een postadres, dan gaat het wel verwerkt worden, maar dat kan langer duren. Van daaruit zou ik alsnog aanraden om een belafspraak te maken.

Voor het gemak, en voor meelezers, nog even: