Dan denk je, dan zit er wel een betalingsoptie bij de factuur. Maar nee, dat is dus niet zo. Vervolgens krijg je dan tien dagen later een herinnering met de in deze context nogal aanstootgevende opmerking dat ik kennelijk problemen met betalen zou hebben. Dan moet er ook per direct betaald worden want anders komt er 5 dagen later €20 euro bovenop en nog eens 5 dagen later wordt je afgesloten en moet er nog eens €33,88 bijgelapt worden om de boel weer te laten werken. Ik kan als ik op vakantie ben alleen helemaal geen betalingen doen omdat mijn telefoon te oud is voor de bank-app. Deze werkwijze van KPN is om horendol van te worden en het is dus niet alleen dat ze geen geld incasseren, maar als ik geld terug moet krijgen steken ze dat ook lekker in hun eigen zak.
NB de rekening die ik nu heb is gebaseerd op een SMS waar op mijn telefoon geen enkel spoor van terug te vinden is. Ik zou graag van KPN gespecificeerd willen hebben via welke zendmast deze SMS verstuurd zou zijn. Mijn toestel is namelijk dual-SIM en de betreffende SIM is helemaal niet ingesteld voor bellen en SMS, dit zou behoudens handmatige override altijd via de andere SIM moeten lopen. Gaat om nummer 097001002003 waar al vele klachten over bestaan op het internet.