Skip to main content
Beantwoord

KPN heeft onterecht beslag gelegd op mijn loon

• April 21, 2025
  • 18 reacties
  • 236 keer bekeken

Betreft: Onterecht Loonbeslag – Verzoek om Opheldering cq. vernietiging

Inzake: ****************

Bijlage :6, beslaglegging werkgever

Beste heer/mevrouw, 

Op donderdag 17-04-2025 ben ik door mijn werkgever, NDL Transport B.V., geïnformeerd dat er een loonbeslag is gelegd op mijn salaris. Tot mijn grote verbazing bleek uit de toegestuurde documenten dat deze vordering afkomstig is van jullie en dateert van circa 17 jaar geleden.

Wat mij volledig verbijstert, is dat het beslag betrekking heeft op het adres ******************. Op dit adres heb ik nooit een abonnement afgesloten. Destijds was ik hier inwonend, maar ik ben nooit verantwoordelijk geweest voor enige betalingsverplichting op dit adres. Daarnaast wil ik benadrukken dat: 

- Ik nooit een rekening heb ontvangen met betrekking tot deze vordering. 

- Ik nooit een aanmaning heb ontvangen. 

- Voor zover mij bekend, ik geen openstaande schulden heb bij KPN. 

- Ik nooit een dagvaarding heb gezien en dat er bij verstek een vonnis is uitgesproken zonder mijn medeweten. 

Wat betreft mijn eerdere ervaringen met KPN: In 2008 heb ik wel een abonnement aangevraagd voor ******************. Na een postcodecontrole werd bevestigd dat er glasvezelaansluiting aanwezig zou zijn. Echter, na installatie bleek dat de glasvezelverbinding alleen tot aan de straat liep en niet tot aan de woning. Ondanks de problemen met de internetsnelheid (die amper boven de 8 Mbps kwam) heb ik geprobeerd gebruik te maken van de diensten. Na herhaaldelijke contactmomenten met de klantenservice ben ik uiteindelijk teruggebeld door een medewerker die bevoegd was om een beslissing te nemen. We hebben toen samen besloten om het abonnement te annuleren. 

Verder wil ik u mededelen dat ik nu ongeveer anderhalf jaar een internet-, tv- en mobiel abonnement bij u heb en altijd alles netjes op tijd heb betaald. U zult begrijpen dat ik over een half jaar geen van deze abonnementen zal verlengen als de bovengenoemde onterechte vordering niet wordt ingetrokken. Ik zal u tevens de relevante documenten toesturen ter inzage. 

Tot slot wil ik nog vermelden dat het deurwaarderskantoor mijn werkgever blijkbaar moeiteloos wist te bereiken, terwijl ik zelf nog steeds geen officiële kennisgeving heb ontvangen over het beslag. Dit was 17 jaar geleden eveneens het geval; destijds ontving ik ook geen enkele vorm van berichtgeving. 

Gezien de ernst van deze situatie heb ik inmiddels een advocaat ingeschakeld om de zaak verder af te handelen. Ik ben vastberaden om mijn recht te halen en zal alle nodige stappen ondernemen om dit te corrigeren. Dit beslag is niet gerechtvaardigd en de manier waarop dit is verlopen voelt voor mij als een vorm van misleiding. 

Ik verzoek u dringend om deze kwestie opnieuw te onderzoeken en mij hierover zo spoedig mogelijk duidelijkheid te verschaffen. 

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

Met vriendelijke groet,

Sahap kandemir

Admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door TDN

Wat ik ook zo vreemd vind is dat ik KPN klachtenformulier niet kan doorsturen, ik klik op VERSTUUR maar blijft gewoon staan en ik weet niet waarom of wat ik misschien verkeerd doe.😥

Je moet alle velden invullen, maar ik ben bang dat KPN niet de tegenpartij is, de schuldenvordering is waarschijnlijk afgekocht door de incassobureau.

Maar een schuldenvordering zonder vonnis is verjaard na 5 jaren, dus het vonnis moest tussen 2008 en 2013 liggen.

Artikel 306 Burgerlijk Wetboek Boek 3

Anders handelt de deurwaarder onrechtmatig, overigens een beroep op verjaring moest door jou gedaan worden, een rechter doet dat niet automatisch

Artikel 322 Burgerlijk Wetboek Boek 3

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Wat een verhaal zeg. Maar ik denk dat het makkelijkste is om dit via de officiële weg met een brief te bewandelen, in plaats van op een openbaar forum. Dat zou je advocaat ongetwijfeld ook aanraden. Wij als KPN-klanten en liefhebbers kennen immers de situatie ook niet.

Hier kan je een brief naar toe sturen:

Klantenservice KPN
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Vergeet niet je klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer toe te voegen, en uiteraard je bewijsdocumentatie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sahap 

Welkom op de community van KPN, al is het verhaal wat je schrijft best wel ernstig en behoeft een snelle actie om dit weer recht te trekken.

Als eerst adviseer ik je dringend om bovenstaande klacht ook kenbaar te maken bij het deurwaarderskantoor, zodat de deurwaarder die jouw dossier in behandeling heeft hiervan op de hoogte wordt gesteld.
De deurwaarder kan dan ook het loonbeslag weer intrekken, gedurende het onderzoek.
Dus vraag aan je werkgever het adres en e-mailadres van het deurwaarderskantoor zodat je die direct op de hoogte kunt stellen, kijk daarbij ook of er een naam van een deurwaarder wordt genoemd die jouw dossier in behandeling heeft, zodat je die kunt vermelden in je brief of e-mail.

Daarnaast is het uiteraard goed en verstandig dat je een advocaat in de armen hebt genomen, aangezien die alles weet op juridisch gebied en ook weet wat de beste weg is om te nemen.

Bovenstaande klacht dien je ook in bij KPN, en dat kan via het online klachtenformulier.
Dan komt het direct uit op de juiste afdeling, en zal het in behandeling worden genomen door een medewerker van de klachtenafdeling van KPN.

Via de volgende link kom je direct uit op het online klachtenformulier: KPN Klachtenformulier

Binnen het klachtenformulier kun je alle benodigde documenten uploaden, waaronder ook de brief van de deurwaarderskantoor.
Dit gaat een stuk sneller dan alles via de post op te sturen.

Via de community van KPN kan hiermee niets worden gedaan, aangezien dit een klant helpt klant community is.

Dus wat je direct moet doen is:

• Brief of e-mail sturen naar het deurwaarderskantoor die jouw dossier in behandeling heeft, vraag hierom bij je werkgever.
  • Klacht indienen via het online klachtenformulier bij KPN, zodat bovenstaande klacht van jouw direct uitkomt op de juiste afdeling.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Bedankt voor jullie advies en die ga ik ook volgen 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor jullie advies en die ga ik ook volgen 

Ik hoop oprecht dat het snel voor je iets opgelost!
Want ik kan mij goed voorstellen dat dit de nodige spanning en stress veroorzaakt.

• April 21, 2025

Iets van 17 jaar geleden? Dat kan toch helemaal niet? Dat is toch allang verjaard?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

@Sahap Ben je zeker dat alles rechtsmatig liep? Ik heb jouw vonnis gezocht maar niet gevonden in database van rechtbank. Zonder een vonnis kan niet zomaar, en de dagvaarding moest per deurwaarder of aangetekend brief bezorgd zijn. Een loonbeslag zonder vonnis kan alleen door de overheid (b.v. belastingdienst).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Iets van 17 jaar geleden? Dat kan toch helemaal niet? Dat is toch allang verjaard?

Nee, een vordering is verjaard na 5 jaren zonder actie, maar een vonnis (begin van de proces) eerst na 20 jaren.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TDN 

Goede en nuttige informatie, waar ik zelf ook even bij stil heb gestaan.
Ik vind het namelijk wel erg raar, dat er pas na 17 jaar wordt overgegaan op een loonbeslag van TS.
En je hebt tevens gelijk, dat er een vonnis van een rechter moet zijn, voordat een deurwaarder over mag gaan tot loonbeslag.

Loonbeslag is letterlijk de beslaglegging op uw loon. Dit betekent dat de deurwaarder beslag legt op uw salaris, voordat u dit van uw werkgever op uw rekening gestort krijgt. Loonbeslag kan alleen door een deurwaarder aangevraagd worden en moet goedgekeurd worden door een rechter.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2025

Beste ​@Marlon92 bepaalde vorderingen verjaren na 5 jaar, andere pas na 20 jaar. 

• April 21, 2025

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Wat ook kan zijn, er zijn oude vorderingen verkocht aan een opkoper die vervolgens weer gaat peuren in oud zeer.
Maar dan nog, loonbeslag leggen zonder dat je er van weet is raar.
Alhoewel, ik kreeg ook eens bericht dat ze mijn werkgever hadden achterhaald, voor loonbeslag. Jaja, dat ben ik zelf. Veelal bluf en bangmakerij.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Helaas maar ik hoop dat het snel wordt opgelost deze zaak 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

@Sahap Ik heb jouw achternaam (toen die nog niet verwijderd door de admin) gezocht in database van rechtbank, maar echt niet gevonden, alleen vele zaken van de advocaat S.Kaxxxxxxx gevonden. Dus ik twijfel echt of deze kwestie ooit voor de rechter gebracht was. KPN overgeef idR naar paar maanden de dossiers aan een incassobureau, meestaal zit ook een deurwaarder in de kantoor. Deze speelt vaak vals (rechter en beul in een persoon).

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

@TDN wij zullen het wel zien, ik heb in iedergeval actie ondernomen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Wat ik ook zo vreemd vind is dat ik KPN klachtenformulier niet kan doorsturen, ik klik op VERSTUUR maar blijft gewoon staan en ik weet niet waarom of wat ik misschien verkeerd doe.😥

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Je moet alle velden invullen, maar ik ben bang dat KPN niet de tegenpartij is, de schuldenvordering is waarschijnlijk afgekocht door de incassobureau.

Maar een schuldenvordering zonder vonnis is verjaard na 5 jaren, dus het vonnis moest tussen 2008 en 2013 liggen.

Artikel 306 Burgerlijk Wetboek Boek 3

Anders handelt de deurwaarder onrechtmatig, overigens een beroep op verjaring moest door jou gedaan worden, een rechter doet dat niet automatisch

Artikel 322 Burgerlijk Wetboek Boek 3

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Dat begrijp ik maar het vreemde is dat ik nooit eerder een schrijven of een herinnering of een aanmaning hebt gehad eerste keer dat ik iets van hoorde is deze beslaglegging dus ik hoop dat de advocaat iets mee kan met deze zaak 

• April 22, 2025

Of ze hebben jou nooit kunnen bereiken omdat je verhuist bent en ze niet wisten waarheen. En het emailadres/telefoonnummer wat ze hadden werkte wellicht niet meer.

Weet je om welk bedrag het gaat? Dit doen ze niet voor 500 euro lijkt me. Misschien loopt het abonnement nog wel "gewoon" en is het al 17 jaar niet betaald ofzo 🫣

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

**Beste Marlon92,**  

Mijn toenmalige adres was bij hen bekend, en ik herinner me absoluut niet dat ik een abonnement bij KPN had waarvoor niet betaald is. Wel heb ik destijds een abonnement afgesloten op een ander adres, dat ik vervolgens heb geannuleerd.  

Ik ben hen dan ook niets verschuldigd. Wij zullen de situatie zorgvuldig onderzoeken om eventuele misverstanden op te helderen.  

Met vriendelijke groet,