Skip to main content
Vraag

KPN is slecht bereikbaar vanuit het buitenland voor een opzegging van het abonnement

• February 4, 2026
  • 2 reacties
  • 4 keer bekeken

Beste klantenservice,

momenteel ben ik voor langere tijd op reis door Azie. Ik wil graag mijn abonnement opzeggen waarbij ik tegen enkele problemen aanloop waardoor het me tot nog toe niet is gelukt. Grootste uitdaging op dit moment is de kosten om met jullie hierover in contact te treden. De opties die aangereikt worden vereisen ofwel bellen (tegen flinke kosten) ofwel via platforms waar ik lid van moet worden (“X” of Facebook) wat ik helemaal niet wil. Inmiddels ben ik in ieder geval 25 euro verder. Het betreft roamingkosten + benodigde aanschaf buitenlandbundel om met jullie in contact te komen, inloggen op zowel community als mijnkpn vereist immers sms codes en internettoegang (wat ik normaal via een lokaal, goedkoop, simkaartje oplos). Dat moet toch beter kunnen (bv via mail/chat anders). Concreet heb ik 3 vragen in volgorde van prioriteit:

1. Kunnen jullie (KPN) aub mijn Spotify abonnement stopzetten
  2. Kunnen jullie in de communicatiestrategie meenemen dat platforms als “X” en Facebook jullie klanten dwingt om hun gegevens te delen met partijen die niet direct met jullie te maken hebben.
  3. me aub tegemoet komen in de gemaakte kosten.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Dekkers

2 reacties

• February 4, 2026

Het nummer 0800-0402 is vanaf je locatie niet te bereiken ?
Dan is er een alternatief nummer, een 06 nummer.
En dat is niet gratis . . . 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JeroenADek 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je woorden dat je graag je Spotify abonnement wenst op te zeggen bij KPN, maar daarbij tegen diverse muren oploopt, wat vanzelfsprekend niet fijn en prettig voor je is.

Voor het opzeggen van je Spotify abonnement kun je gewoon terecht in jouw Mijn KPN omgeving, daar kun je zelf het Spotify abonnement stop zetten / beëindigen.

Wil je tevens jouw KPN mobiele abonnement beëindigen, dan kun je dat in jouw geval telefonisch regelen met de klantenservice van KPN, dit in verband met de benodigde verificatie.
Het opzeggen van je mobiele abonnement kan in elk geval niet via de community van KPN.

KPN dwingt niemand om een account te openen bij de social platforms van X en Facebook, dat bepaal je helemaal zelf en niemand anders.
KPN biedt deze manieren van communicatie alleen maar aan om via een andere weg te kunnen communiceren met de klantenservice, maar dit is absoluut niet verplicht en KPN zal je daar ook nooit in dwingen om deze social platforms te gaan gebruiken.

Vanuit het buitenland is 0800-0402 niet bereikbaar!!

Dus je bent helaas genoodzaakt op toch te bellen met de volgende telefoonnummers:

• Vanaf een vaste telefoon (of telefooncel) : 0031 6 12001200
  • Vanaf je KPN mobiel of andere mobiele telefoon : +31 6 12001200

Bel je met je KPN abonnement naar dit nummer, dan kost dat jouw 1,- euro per minuut.
De kosten vanaf een andere mobiele telefoon of vaste telefoonlijn, kunnen hier vanaf wijken.

Ook voor een eventuele tegemoetkoming van de gemaakte kosten, kun je bespreken met de medewerker die je te spreken krijgt aan de telefoon.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het nummer 0800-0402 is vanaf je locatie niet te bereiken ?
Dan is er een alternatief nummer, een 06 nummer.
En dat is niet gratis . . . 

Hoi ​@KeesYagi 

Het telefoonnummer 0800-0402 van de klantenservice van KPN, is vanuit het buitenland niet te bereiken, daarvoor zijn de telefoonnummers die ik mijn reactie naar TS heb vermeld.