Skip to main content

Een flinke periode heb ik met veel plezier gebruikgemaakt van KPN. Geen problemen en altijd goed internet. So far, so good.

Echter, bij onze recente verhuizing zijn er flink wat steken laten vallen. Eind augustes heb ik telefonisch aangegeven dat ik zou gaan verhuizen en dat mijn abonnement mee mocht. Vanuit KPN kreeg ik netjes de terugkoppeling dat op het nieuwe adres geen aansluiting mogelijk is en dat het contract ontbonden moet worden.( dit was mogelijk zonder extra kosten omdat er niet geleverd kon worden op het nieuwe adres)

Op 9 september hebben ik nogmaals contact gezocht over mijn opzegging, Toen werd mij gemeld om per email op te zeggen.  Zo gezegd zo gedaan. Na mijn email, kreeg ik een automatisch antwoord terug met de vraag meer informatie aan te leveren. Dit netjes gedaan te hebben heeft KPN contact met mij gezocht om te melden dat er ook een BRP van de nieuwe gemeente aangeleverd moest worden.  Aangezien een BRP pas aangevraagd kan worden na de werkelijke verhuis datum, zou ik hier dus al een maand extra moeten betalen terwijl je geen producten afneemt. Over dit punt heb ik ook mijn onvrede laten weten, maar netjes een BRP aangevraagd.

Nadat ik netjes alle gevraagde informatie opgestuurd had, en een bevestiging ontvangen had dat mijn contract is opgezegd per 8 oktober krijg ik tot onze grote verbazing in december een rekening van een afkoopsom. Terwijl ik in de communicatie met KPN toegezegd heb gekregen dat dit niet het geval zou zijn. Dit omdat KPN niet op het nieuwe adres kan leveren.

Door de klantenservice wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, en wordt er naast de BRP van de nieuwe gemeente, ook bewijs gevraagd van het uitschrijven van de oude woonplaats. ( wat normaal automatisch gebeurt en volgens mij helemaal niet bestaat)

Ik ben het niet eens met de kosten na onze bevestigede  opzegdatum. Ik zou graag zwart op wit willen dat ik niet hoef te betalen voor de periode na de verhuizing. KPN is daarin in gebreke gebleven om niet duidelijk te zijn met de benodigde informatie. Dat vind ik na een succesvolle klantperiode echt heel jammer. Ik ben lang klant geweest bij KPN, maar aan deze situatie houd ik echt een hele nare bijsmaak aan over.

Goedemorgen ​@Klant18 wat een nare situatie, het spijt mij oprecht dat dit zo stroef loopt want dat is uiteraard niet de bedoeling. Als er afspraken zijn gemaakt en toezeggingen zijn gedaan dan moeten deze worden nagekomen. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Mijn advies zou zijn om de bovenstaande post in te dienen als een klacht. Dan kan onze afdeling klantrelaties daar naar kijken en met je bespreken. 

Reageer