Skip to main content
Beantwoord

KPN past de algemene voorwaarden aan: is dit contractbreuk?

• May 7, 2026
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Heel vreemd dat KPN voorwaarden aanpast en minden in een contract 1,- meer vraagt voor security. Dit is contractbreuk en kan dat zomaar? En dan ook nog in een mail moet je dat in de kleine regeltjes lezen. Hoe hier mee oom te gaan?

Beste antwoord door Remco van KPN

Heel vreemd dat KPN voorwaarden aanpast en minden in een contract 1,- meer vraagt voor security. Dit is contractbreuk en kan dat zomaar? En dan ook nog in een mail moet je dat in de kleine regeltjes lezen. Hoe hier mee oom te gaan?

Soms wijzigen zaken inderdaad maar ik kan begrijpen dat dit vragen oproept ​@RAGV.  Zou je kunnen aangeven wat er voor jou onduidelijk is aan de e-mail? Ik licht dat anders graag nog even toe. 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 7, 2026

Ja, dat kan zomaar. Hoe hiermee om te gaan? Simpel, accepteren of opzeggen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Soms wijzigen zaken inderdaad maar ik kan begrijpen dat dit vragen oproept ​@RAGV.  Zou je kunnen aangeven wat er voor jou onduidelijk is aan de e-mail? Ik licht dat anders graag nog even toe. 

Len B
Helper
  • May 7, 2026

Er staat zoveel op het internet hierover dat je door de bomen het bos niet meer ziet , toch ff er eentje eruit gepikt.

Er komt wel het één en ander bij kijken eer je de voorwaarden eenzijdig mag veranderen.

Bron ; voorbeeldcontract.nl ;

Wie weet zit er een jurist tussen alle reageerders die dit uit kan leggen !

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2026

Tja, dit is precies wat ik bedoel het zal wel weer ergens in de algemene voorwaarden staan. Het is allemaal eenzijdig. Dat ik binnen mijn contract extra moet gaan betalen dat is het probleem.