Skip to main content
Vraag

KPN stuurt smsjes terwijl ik geen klant meer ben

• May 7, 2026
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik ontvang de laatste tijd telkens smsjes van KPN terwijl ik geen klant meer bij jullie ben. Wat kan ik doen? 

8 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 7, 2026

Dat lijkt me irritant voor je. ​@wt3 
Bel even met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
Spreek in Ik wil een medewerker spreken 

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2026

@huistijger ik ben met vakantie en kan niet bellen. Ik zie in eerdere topics dat het ook zo opgelost kan worden. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 7, 2026

@huistijger ik ben met vakantie en kan niet bellen. Ik zie in eerdere topics dat het ook zo opgelost kan worden. 

Als je in de EU zit kun je bellen met +31 6 1200 1200
Buiten EU zijn er extra kosten.
Het forum kan dit niet voor je oplossen er zijn nog andere kanalen zoals X of Facebook waarmee je KPN kunt bereiken

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@wt3, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en hopelijk heb je een goede vakantie! 😄

Ik ben vooral benieuwd om wat voor SMS’jes het precies gaat. Gaan die over onderhoud aan het netwerk bijvoorbeeld? Of iets anders?
Als het SMS’jes zijn over bestellingen bijvoorbeeld waar jij niets vanaf weet, dan kan het soms gebeuren dat iemand een verkeerd 06-nummer op heeft gegeven en de berichten daardoor naar jou worden verstuurd.

In dat geval is contact met ons opnemen, zoals huistijger aanraadt, de beste optie. Vanuit het buitenland kan dat inderdaad ook via X of Facebook, daar krijg je (ruim) binnen 24 uur reactie. 🙂

Mocht dat het niet oplossen, laat je dan weten wat voor SMS berichten je precies krijgt? Dan denk ik verder mee!

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

@Sanne van KPN hoi Sanne, onderstaand een voorbeeld van een aantal sms’jes. Ik zie in dit forum het onderwerp vaker voorbij komen en ook dat het zo opgelost kan worden. Hopelijk kan je mij hiermee helpen  

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dat ziet er inderdaad uit alsof iemand een typefout heeft gemaakt in het opgeven van het 06-nummer. Dat zijn SMS’jes die je normaal gesproken krijgt als je een nieuw abonnement bij ons hebt aangevraagd. 
Daardoor krijg jij nu al deze berichten binnen. 

Mocht je nog geen contact via X of Facebook hebben opgenomen, wil je dan het 06-nummer in je communityprofiel controleren? Is dat ook het 06-nummer waar je de berichten op ontvangt?
Zo niet, pas deze dan aan en geef hier een seintje. Dan kan ik op onderzoek uit. 
Mocht het 06-nummer kloppen dan hoor ik het ook graag!

• Auteur
  • Topper
  • May 10, 2026

@Sanne van KPN nummer klopt in mijn profiel en is idd ook het nummer waar ik berichten op ontvang.