Skip to main content

KPN Teens abonnement toch kosten gemaakt voor aankopen

• July 5, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Mijn zoon heeft een KPN teens abonnement er staat duidelijk dat hij niet via KPN pay aankopen kan doen tot mijn grote schok heeft mij zoon ander half jaar kosten gemaakt en is dit opgelopen tot bijna 600 euro ik vind dit duidelijk een fout van jullie en zou graag deze kosten terug willen krijgen.

3 reacties

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Zijn deze aankopen ook daadwerkelijk betaald met KPN pay en staan dus ook op de KPN factuur?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Ja raar toch 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Evi007 

Welkom op de community van KPN.

Dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling bij een een Teens Sim abonnement, alwaar KPN Pay (betalen via de maandelijkse factuur) geblokkeerd moet zijn.
Het staat ook duidelijk vermeld binnen de lijst van blokkades:

Teens Sim blokkades

Wat kan je kind niet met een Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• MB's delen van en naar het Teens Sim Unlimited abonnement is niet mogelijk.

• Het Teens Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Enkele vragen aan jouw:

• Hoe staat het omschreven op de mobiele factuur van KPN?
  • Staat er een naam als omschrijving bij de afschrijving bij online betalingen?

Normaal gesproken verleent KPN hierin géén restitutie van deze gemaakte kosten, omdat KPN het alleen namens het bedrijf van de (eenmalige) dienst of abonnement in rekening brengt, en daarna moet afstaan aan het bedrijf waarvan deze dienst of abonnement is afgenomen.

Teruggave (restitutie) van het bedrag verloopt in de regel via het bedrijf alwaar de (eenmalige) dienst of abonnement bij is afgesloten, en niet via KPN.

Maar gezien het hier gaat om een blokkade die niet goed heeft gewerkt, zou een moderator er zeker even naar kunnen kijken wat hierin mogelijk is.
Dus zorg ervoor dat je jouw profiel op de community van KPN volledig hebt ingevuld, zodat een moderator er snel in kan duiken.

Houdt rekening met een doorlooptijd van 2 tot 3 dagen voordat een moderator je voorziet van een antwoord op jouw probleem.