Skip to main content
Antwoord

KPN telefoonnummer is 24/7 bereikbaar, maar alleen communicatie met een chatbot

• November 19, 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beschamend,  van 62,4o naar 82 euro voor kpn tv en 100mb internet.

Jaren klant,  belde altijd naar 0800-0402. 

Kreeg je 24/7 iemand aan de lijn met een luisterend oor , nu een chatbot welke je verteld dat je tussen 8 en 18 een bel afspraak kan maken.

In mijn geval dus op mijn werk.

Zit je daar vol adrenaline. 

Heb een bel afspraak gemaakt voor morgen. 

Hoop dat ik goed en zorgvuldig te woord zal worden gestaan. 

Beste antwoord door RBxx

Aha, dat klopt ​@Roeland t . Staat ook uitgelegd op de KPN website:

• Je ziet 1 keer een ander factuurbedrag. Je past je betaaldatum én factuurperiode aan. Geen zorgen: je betaalt niet dubbel en je contract blijft hetzelfde. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.
  • Na de aanpassing kan je factuur hoger of lager zijn. Dit hangt af van wanneer we de factuur maken.
  • Je krijgt de factuur nog 1 keer op de oude dag. De periode van je abonnement is daar aangepast. De 2e factuur na deze aanpassing komt op de nieuwe datum die je hebt gekozen. 3 dagen later schrijven we het bedrag van je rekening af.

bron: https://www.kpn.com/service/ugs/betaaldatum-wijzigen

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 19, 2025

Hallo ​@Roeland t 

Het nummer 0800-0402 is 24/7 bereikbaar, maar buiten de uren overdag krijg je alleen voor storingen een medewerker aan de lijn. Zeg daarvoor tegen de "bot” dat je een storing hebt en een medewerker wilt spreken. Dan word je doorgeschakeld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2025

Dank je Ruud

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2025

Probleem opgelost.  Betrof een factuur voor 40 dagen. Had de datum van incasso gewijzigd.

Sorry mijn fout.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Aha, dat klopt ​@Roeland t . Staat ook uitgelegd op de KPN website:

• Je ziet 1 keer een ander factuurbedrag. Je past je betaaldatum én factuurperiode aan. Geen zorgen: je betaalt niet dubbel en je contract blijft hetzelfde. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.
  • Na de aanpassing kan je factuur hoger of lager zijn. Dit hangt af van wanneer we de factuur maken.
  • Je krijgt de factuur nog 1 keer op de oude dag. De periode van je abonnement is daar aangepast. De 2e factuur na deze aanpassing komt op de nieuwe datum die je hebt gekozen. 3 dagen later schrijven we het bedrag van je rekening af.

bron: https://www.kpn.com/service/ugs/betaaldatum-wijzigen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hi ​@Roeland t, welkom allereerst bij ons. 

Goed dat je deze vraag hier stelt en fijn dat het nu duidelijk is.

RBxx legt dit overigens ook goed uit voor andere meelezers. Dank hiervoor!