Skip to main content
Beantwoord

KPN zakelijk is niet leverbaar op mijn nieuwe adres maar de opzegging wordt niet verwerkt

• December 9, 2025
  • 1 reactie
  • 5 keer bekeken

Beste KPN,

Ik probeer al bijna vier maanden mijn contract op te zeggen, omdat KPN op mijn nieuwe adres niet kan leveren voor mijn bedrijf. Dat is ook door jullie bevestigd. Ik heb alles opgestuurd wat daarvoor nodig was. Toch wordt mijn opzegging telkens niet verwerkt.

Elke keer als ik bel, krijg ik te horen dat ik iets opnieuw moet opsturen of opnieuw moet opzeggen. Er is geen zicht op wat er eerder is aangeleverd. Nu ik alles heb aangeleverd, krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen? Er is geen duidelijkheid en geen oplossing. Dit kost veel tijd en energie.

Ik wil dat mijn opzegging nu definitief wordt verwerkt. Ik betaal nu iets wat niet op een adres wordt geleverd waard ik niet meer woon. 

Met vriendelijke groet,

Guleed 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Guleed. Welkom op de KPN Community! Dat is al een behoorlijk lange tijd dat je je abonnement probeert op te zeggen. Als we geen diensten kunnen leveren op het nieuwe adres, dan zou het zo gepiept moeten zijn zou je zeggen. 

Wat we wel verlangen in zo'n situatie is dat je bij ons per mail het bewijs aanlevert dat je ook daadwerkelijk verhuisd naar de nieuwe locatie. Dan is het voor ons duidelijk dat je echt je abonnement niet kunt continueren en dan kan het beeindigd worden per verhuisdatum. Nu is het voor particulieren zo geregeld dat ze het volgende dienen aan te leveren: 

• Uittreksel BRP van de nieuwe gemeente in PDF formaat.
  • Bewijs van uitschrijving gemeente (dus niet de aanvraag, maar de PDF die later wordt verstuurd)
  • Klantgegevens
    • Voorletters en achternaam
    • Geboortedatum
    • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer van de automatische incasso
    • Postcode & huisnummer
    • Klantnummer

Maar nu kan ik mij voorstellen dat je als privépersoon niet meeverhuisd naar de nieuwe locatie van het bedrijf. Dus dan wordt het wat lastig de gevraagde documenten aan te leveren. In dit geval, ook omdat het al zo lang duurt, raad ik je aan om een klacht aan te maken via onze website. Dan kun je ook de documenten uploaden dat je bedrijf nu op de nieuwe plek zit. Dan wordt je binnen enkele dagen gebeld om dit samen met jou op te lossen. 

Ik hoor graag of je daar wel verder geholpen kunt worden!

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 11, 2025

Hoi ​@Guleed. Welkom op de KPN Community! Dat is al een behoorlijk lange tijd dat je je abonnement probeert op te zeggen. Als we geen diensten kunnen leveren op het nieuwe adres, dan zou het zo gepiept moeten zijn zou je zeggen. 

Wat we wel verlangen in zo'n situatie is dat je bij ons per mail het bewijs aanlevert dat je ook daadwerkelijk verhuisd naar de nieuwe locatie. Dan is het voor ons duidelijk dat je echt je abonnement niet kunt continueren en dan kan het beeindigd worden per verhuisdatum. Nu is het voor particulieren zo geregeld dat ze het volgende dienen aan te leveren: 

• Uittreksel BRP van de nieuwe gemeente in PDF formaat.
  • Bewijs van uitschrijving gemeente (dus niet de aanvraag, maar de PDF die later wordt verstuurd)
  • Klantgegevens
    • Voorletters en achternaam
    • Geboortedatum
    • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer van de automatische incasso
    • Postcode & huisnummer
    • Klantnummer

Maar nu kan ik mij voorstellen dat je als privépersoon niet meeverhuisd naar de nieuwe locatie van het bedrijf. Dus dan wordt het wat lastig de gevraagde documenten aan te leveren. In dit geval, ook omdat het al zo lang duurt, raad ik je aan om een klacht aan te maken via onze website. Dan kun je ook de documenten uploaden dat je bedrijf nu op de nieuwe plek zit. Dan wordt je binnen enkele dagen gebeld om dit samen met jou op te lossen. 

Ik hoor graag of je daar wel verder geholpen kunt worden!