Skip to main content
Beantwoord

Krijg bericht terug dat vervroegd aflossen van krediet niet mogelijk is

• November 21, 2025
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gistermiddag betaling gedaan van factuur

daarna formulier ingevuld over betaling krediet

en krijg vandaag niet mogelijk

waarom niet ?

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@Deesje143 wat vervelend zeg. Ik snap volkomen dat je daar duidelijkheid over wil hebben. Je zou voor meer informatie eens kunnen kijken op de site van KPN. Voor ons is de reden van afwijzing niet direct inzichtelijk dus ik deel het advies om even contact te zoeken met de klantenservice. Dat kan ook via een terugbelafspraak trouwens! 

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust! We helpen graag.

8 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 21, 2025

Beste ​@Deesje143 even met de klantenservice van KPN contact opnemen via 0800 0402, X. Facebook of Instagram.

Succes

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Hoi ​@Deesje143 wat vervelend zeg. Ik snap volkomen dat je daar duidelijkheid over wil hebben. Je zou voor meer informatie eens kunnen kijken op de site van KPN. Voor ons is de reden van afwijzing niet direct inzichtelijk dus ik deel het advies om even contact te zoeken met de klantenservice. Dat kan ook via een terugbelafspraak trouwens! 

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust! We helpen graag.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Voor ons is de reden van afwijzing niet direct inzichtelijk dus ik deel het advies om even contact te zoeken met de klantenservice.

Wat voor reden kan zijn voor het verbieden van vervroegd aflossen van een doorlopend krediet? Dit kan altijd zonder boete volgens Artikel 68 Burgerlijk Wetboek Boek 7

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 24, 2025

Beste ​@TDN KPN heeft volgens mij geen doorlopende krediet, maar alleen een lening om binnen een bepaalde periode afgelost te hebben.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Beste ​@TDN KPN heeft volgens mij geen doorlopende krediet, maar alleen een lening om binnen een bepaalde periode afgelost te hebben.

Een toestelkrediet val onder 'wet op het financieel toezicht' en kan ook altijd vervroegd afgelost worden. Dat schrijft KPN zelfs Wat betekent de Wet op het financieel toezicht voor u?

Vervroegde aflossing

U hebt te allen tijde het recht het krediet volledig of gedeeltelijk vervroegd af te betalen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 24, 2025

Dat klopt allemaal, maar het is geen doorlopend krediet, dat sluit je bij een bank af.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Dat klopt allemaal, maar het is geen doorlopend krediet, dat sluit je bij een bank af.

Je hamert of het woord doorlopend krediet, maar een toestelkrediet kan altijd vervroegd afgelost worden, dat staat in de WFT en bij de brochure van KPN, heel simpel gezegd, hier is KPN de bank

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je zou het toestelkrediet inderdaad vervroegt af moeten kunnen lossen. Het is voor mij pure speculatie maar er kan een fout in de gegevens geslopen zijn in het ingestuurde formulier of iets dergelijks. Ik zou contact zoeken met de klantenservice zodat dit na verificatie nagekeken kan worden.