Skip to main content
Vraag

Krijg geen contact met klantenservice ondanks Serviceplus

• November 23, 2025
  • 21 reacties
  • 181 keer bekeken

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Klantenservice KPN is tot mijn irritatie sindskort totaal onbereikbaar!

Voorheen had ik het Service Plus abonnement in combinatie met een Fritz!Box 7590 AX maar daarin veranderde ze dat alleen voor eigen apparaten ondersteuning zouden bieden maar over bereikbaarheid werd niets meegedeeld. 

Ik vind dit klantonvriendelijk!

Dit moet gewoon hersteld worden worden want klanten hebben recht op telefonisch contact tussen 08.00u en 22.00u en dat 7 dagen per week! 

21 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 23, 2025

want klanten hebben recht op telefonisch contact tussen 08.00u en 22.00u en dat 7 dagen per week! 

Waar staat dat ​@marc1976 

Voor geen werkende diensten is de helpdesk van KPN 24/7 bereikbaar.

Voor andere vragen/opmerkingen onder kantoortijd via 0800 0402 of

verder via Facebook, X en Instagram en  de MijnKPN-app

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 23, 2025

De oude Serviceplus is opgeheven en zal niet meer terugkomen. De nieuwe Serviceplus zet je vooraan in de wachtrij, maar biedt verder helaas niets extra’s.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 23, 2025

@JanD en ​@bnh

Tot (ik dacht 1 oktober 2025) waren ze dagelijks bereikbaar van 8u tot 22.00u en nu "poeieren" ze je af met "we hebben je een sms gestuurd bla bla bla" ij zit daar niet op te wachten als klant.

Wanneer ik een vraag heb over een abonnement of een probleem heb vind ik het onbeschoft daarvoor betaal ik geen €130,- p.m. aan tv/internet en €60,-aan mobiele telefonie! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 23, 2025

Heb je al eens overwogen om te verlengen naar het nieuwe abonnement?
Je betaalt een hoop geld, zo duur is het tegenwoordig niet meer.
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 23, 2025

Heb je al eens overwogen om te verlengen naar het nieuwe abonnement?
Je betaalt een hoop geld, zo duur is het tegenwoordig niet meer.
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Heb afgelopen week mijn abo geüpdatet naar SuperWifi 4 wegens een storing die inmiddels is opgelost. En aangezien ik extra pakketten erbij heb (zit te denken aan nog een uitbreiding maar die gaat rechtstreeks)

Ik moet gewoon nu wachten tot mei 2026 wat ik ga doen met mijn abo, dit ligt ook aan KPN 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 23, 2025

Wat is een Superwifi4 abonnement ​@marc1976 ?

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 23, 2025

Zo noemen ze de 4GB glasvezel verbinding 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 23, 2025

Nee ​@marc1976 , dat noemt KPN een SuperFiber 4 abonnement.

zie → https://www.kpn.com/internet

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 23, 2025

Nee ​@marc1976 , dat noemt KPN een SuperFiber 4 abonnement.

zie → https://www.kpn.com/internet

Schrijffoutje kun je maken 🤔 ben ook een human 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

De oude Serviceplus is opgeheven en zal niet meer terugkomen.

Daar heb ik in al die jaren anders nooit enig bericht over ontvangen!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Daar heb ik in al die jaren anders nooit enig bericht over ontvangen!

Ja dat is helaas opgeheven. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

Ik heb KPN Service Plus nog steeds in mijn internetcontract staan onder het mom van “zet je het uit? Dan kan je dit niet meer bestellen.

Kreeg afgelopen april toen ik mijn oude XS4ALL abonnement omzette naar een KPN abonnement nog bevestiging dat KPN Service Plus nog steeds onderdeel van mijn nieuwe KPN abonnement is, daarna hieromtrent geen enkel nieuw bericht meer.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Ik heb KPN Service Plus nog steeds in mijn internetcontract staan onder het mom van “zet je het uit? Dan kan je dit niet meer bestellen.

Kreeg afgelopen april toen ik mijn oude XS4ALL abonnement omzette naar een KPN abonnement nog bevestiging dat KPN Service Plus nog steeds onderdeel van mijn nieuwe KPN abonnement is, daarna hieromtrent geen enkel nieuw bericht meer.

Ik heb zelf ook niets veranderd in mijn abonnement rechter deed KPN dit wel vanuit hun zijde door te zeggen dat "niet door KPN geleverde apparatuur buiten de ondersteuning valt per.......ik dacht 1 november 225" over het telefoonnummer is niets gezegd. 

Vanochtend toen ik werd terug gebeld (had een terugbel verzoek aangemaakt) deden ze net alsof ze nog nooit van 8u tot 22u telefonisch bereikbaar waren.

Toen ik zelf op de helpdesk van Het Net en Planet zat waren ze ook altijd van 8u tot 22u bereikbaar. 

Dit wat KPN nu doet lijkt op een vorm van eenzijdige contractbreuk. 

Ik ben eigenlijk benieuwd naar een reactie van een van de beheerders van dit hel communicaty! 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

Vanochtend toen ik werd terug gebeld (had een terugbel verzoek aangemaakt) deden ze net alsof ze nog nooit van 8u tot 22u telefonisch bereikbaar waren.

Dit stond in de email op 3 april welke ik kreeg ter bevestiging dat ik glasvezel en mijn eigen modem aangesloten had:

Heb je nog vragen?
Dan helpen wij je graag op kpn.com/service. Of bel gratis KPN Service Plus op 0800-0402. Hier staat een expert 7 dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur voor je klaar. Deze expert heeft een passie voor techniek, slimme apparaten en internet en helpt je graag met alle apparaten die verbonden zijn in je huis.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Dit stond in de email op 3 april welke ik kreeg ter bevestiging dat ik glasvezel en mijn eigen modem aangesloten had:

Heb je nog vragen?
Dan helpen wij je graag op kpn.com/service. Of bel gratis KPN Service Plus op 0800-0402. Hier staat een expert 7 dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur voor je klaar. Deze expert heeft een passie voor techniek, slimme apparaten en internet en helpt je graag met alle apparaten die verbonden zijn in je huis.

En dat is onlangs teruggedraaid 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Dit is tegenwoordig de openingstijden van KPN:

Klantenservice bellen:

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:
Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zondag gesloten
Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Wil je liever niet bellen, dan kun je KPN ook bereiken via een van hun social media kanalen (Facebook / X).

Denk dan ook dat het niet gaat veranderen.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Dit is tegenwoordig de openingstijden van KPN:

Klantenservice bellen:

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:
Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zondag gesloten
Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Wil je liever niet bellen, dan kun je KPN ook bereiken via een van hun social media kanalen (Facebook / X).

Denk dan ook dat het niet gaat veranderen.

Ik zal je dit zeggen ​@Dennis Overbeek zelfs tussen 8u 18.00u door de week heb ik steeds een terugbel afspraak moeten maken.

Dit is gewoon eenzijdige contractbreuk (sorry dat ik er zo over denk. Over 7 maanden ga ik mij beraden of ik KPN trouw blijf) 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@marc1976 . Sorry voor de late reactie. 

Wat hinderlijk dat je hier zomaar mee geconfronteerd wordt.  Ik kan me de verwarring goed voorstellen. Gelukkig is er relatief goed nieuws. 

Ik heb even contact gezocht met een collega die bij voormalig Service + werkt . En die geeft aan dat ze gewoon tot 22:00 bereikbaar zijn voor technische service vragen.  Ons vermoeden is dat het misgaat bij de manier waarop je contact zoekt. Dat moet via de MijnKPN app.  Heb je dat al geprobeerd?  Je wordt dan automatisch door 'gerouteerd’ naar een technische collega. 

Laat je weten of dit lukt? 

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 28, 2025

Hoi ​@marc1976 . Sorry voor de late reactie. 

Wat hinderlijk dat je hier zomaar mee geconfronteerd wordt.  Ik kan me de verwarring goed voorstellen. Gelukkig is er relatief goed nieuws. 

Ik heb even contact gezocht met een collega die bij voormalig Service + werkt . En die geeft aan dat ze gewoon tot 22:00 bereikbaar zijn voor technische service vragen.  Ons vermoeden is dat het misgaat bij de manier waarop je contact zoekt. Dat moet via de MijnKPN app.  Heb je dat al geprobeerd?  Je wordt dan automatisch door 'gerouteerd’ naar een technische collega. 

Laat je weten of dit lukt? 

Hallo ​@Erwin van KPN

Dat heb ik geprobeerd afgelopen zondag en kon pas dinsdagochtend worden teruggebeld en in eerste instantie kreeg ik te horen dat ik gewoon direct terug gebeld had kunnen worden.

Toen ik zei dat dat niet zo zo was en de medewerker van KPN geloofde dat onzin was. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@marc1976 . Ik weet niet wat er dan misgegaan is maar mijn collega verzekert mij dat als je via de app belt, je voor service vragen gewoon bij een technisch onderlegde medewerker hoort uit te komen. En voor service vragen is dat tot 22:00.

Kun je anders beschrijven hoe je precies te werk gaat om ze te pakken te krijgen? 

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • December 4, 2025

Hoi ​@marc1976 . Ik weet niet wat er dan misgegaan is maar mijn collega verzekert mij dat als je via de app belt, je voor service vragen gewoon bij een technisch onderlegde medewerker hoort uit te komen. En voor service vragen is dat tot 22:00.

Kun je anders beschrijven hoe je precies te werk gaat om ze te pakken te krijgen? 

Hallo ​@Erwin van KPN

Dat wil ik zeker;

Wanneer ik 0800-0402 bel krijg ik de ene keer wel een collega van je aan de telefoon (maar eerst wel een sms want ik kan via www.kpn.com of de app ook veel zelf doen maar wanneer ik ik die route bewandel dan is de uitkomst "niet mogelijk" en moet ik toch de klantenservice bellen). Wanneer ik dan wacht dan wordt er gewoon opgehangen en dan maakt het niet uit hoelaat het is en welke dag van de week.

Voor 1 november 2025 kreeg ik je collega's gewoon 7 dagen per week aan de telefoon tussen 8.00u en 22.00u en nu ineens zeggen ze dat ze op zaterdag beperkt bereikbaar zijn zondags gesloten en ma/vrij tussen 8.00u en 18.00u en via de site met een terugbelverzoek (maar niet dezelfde avond).

Dat is in mijn ogen een enorme verslechtering qua klantcontact