Skip to main content
Vraag

Krijg ik geen welkomstkorting als ik overstap van XS4all naar KPN?

• 11 maart 2025
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Beste,

Ik ben al geruime tijd klant bij XS4ALL voor internet en bij KPN voor mobiel. Onlangs was er een probleem met het internet/fritzbox. Dit is na enige tijd verholpen door een monteur, maar deze monteur had het advies dat ik ook eventueel kon overstappen naar KPN voor mijn internet en daarbij in aanmerking kwam voor de gratis console voor nieuwe klanten. Dat vond ik wel interessant en daarom heb ik vervolgens een overstapformulier ingevuld.

Vandaag werd ik gebeld door iemand van KPN, ik heb bovenstaande uitgelegd waarop ik daarna een aanbieding heb gekregen en deze ook aanvaard (bij deze aanbieding kwam ik ook in aanmerking voor de gratis console). Dit aanvaarde contract ook netjes per mail ontvangen.

Vervolgens gebeld met XS4ALL om mijn huidige contract bij hen op te zeggen. Daar kreeg ik te horen dat dit helaas niet op deze manier kon en ik via hen de overstap zou moeten regelen, maar daarbij dan niet in aanmerking kwam voor de console. Er waren wel wat opties voor kortingen, maar deze vallen naar mijn mening in het niet bij de console.

Alleen, ik heb nu wel een aanvaard contract van KPN. Is dit contract dan niet geldig? Op dit moment blijf ik in ieder geval met een vervelend gevoel zitten.

Ik verneem graag van u.

Met vriendelijke groet,

Martijn van der Heijden

9 reacties

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 11 maart 2025

Dag ​@Martijn van der Heijden XS4ALL is nog slechts een handelsnaam van KPN, je huidige XS4ALL abonnementsvorm is dus 100% een KPN contract. Je kan wel overstappen naar de KPN abonnementsvorm maar wordt daarbij niet als nieuwe klant gezien en zal derhalve geen welkomst cadeau ontvangen!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 11 maart 2025

Inderdaad ​@Martijn van der Heijden , zoals ​@Dicksooo je bent geen nieuwe. maar een bestaande klant, dat gold bij de omzetten van Telfort naar KPN net zo een paar jaar terug.

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp inderdaad dat ik al bestaande klant ben, maar hoe kan het dan dat ik wel een nieuw contract in mijn mailbox heb, alsof ik een nieuwe klant ben… Erg apart allemaal.

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 11 maart 2025

Dat zou niet moeten kunnen ​@Martijn van der Heijden , is die mail daadwerkelijk afkomstig van KPN?

Ja, 100% zeker. Ik zal morgen wel met ze bellen, want ik vind het allemaal maar heel raar..

• 3320 reacties
  • 11 maart 2025
Martijn van der Heijden schreef:

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp inderdaad dat ik al bestaande klant ben, maar hoe kan het dan dat ik wel een nieuw contract in mijn mailbox heb, alsof ik een nieuwe klant ben… Erg apart allemaal.

Weet je zeker dat het een contract is? En geen bestelbevestiging? Want die is niets waard.

Wanneer heb je hem gekregen? Meteen nadat je op de homepage besteld had?

De PDF is genaamd contract thuis. 

Ik heb met een medewerker van KPN gesproken. Deze heeft het allemaal geregeld. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4409 reacties
  • 11 maart 2025

Tja, die medewerker heeft zeer waarschijnlijk een nieuwe klant aangemaakt in het systeem en daar een nieuw contract aan verkocht. Dat is uiteraard niet de bedoeling en zal dan ook zeer waarschijnlijk terug gedraaid worden. Anders bestaan er twee Martijn van der Heijdens op uw adres volgens KPN en dat kan niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Martijn van der Heijden, jouw pakket dat je nu hebt als een XS4ALL dienst, had omgezet moeten worden naar een nieuw KPN pakket. Het opnieuw bestellen van een abonnement terwijl je al klant bent, door een medewerker, is niet de bedoeling. 

Zeer waarschijnlijk zal deze nieuwe aanvraag dan ook worden geannuleerd. 

Reageer