Skip to main content

Heb een KPN mobiel en KPN thuis abonnement, 

De mobiel abonnement word in de eerste week van elke maand d.m.v. automatische in casso. En KPN thuis tussen de 20ste en 26ste v.d. maand betaal. Mijn vraag is of beiden abonnementen samen op de zelfde datum afgeschreven kan worden. Gezien mijn uitkering op de 23ste v.d. maand word gestort. Weet iemand of dit mogelijk is. 

Hallo ​@Vlinder59 

Dat is mogelijk indien je als dag bijvoorbeeld de 23ste kiest, dan zit er er tenminste 1 week tussen de oude en de nieuwe dag, je mag namelijk geen dag in de week ervoor kiezen:

Betaaldatum mobiel abonnement wijzigen

Goed om te weten:

• Je ziet geen verschil in het factuurbedrag. Want je past zo alleen de betaaldag aan. De factuurperiode en je contract blijven hetzelfde. En je bundels blijven even lang geldig.

• We maken en versturen het op dezelfde dag. Maar we schrijven 't bedrag af op de dag die jij gekozen hebt.

• De dag die je kiest mag niet in de week voor de originele dag liggen. Dus als wij het bedrag op de 24e afschrijven, dan mag de dag die je kiest niet tussen de 17e en de 23e liggen.

Bron: https://www.kpn.com/service/ugs/betaaldatum-wijzigen

In de eerste week van de maand is de uitkering eigenlijk toch ook nog net gestort? 

Toen bij mij de facturen nog rond de 20ste werden afgeschreven moest ik er de hele maand al rekening mee houden i.v.m. de 23ste. Maar ook dat kan. Gebruikte 'pinnen’ met boodschappen weinig. Meestal contant.

Tegenwoordig, ruim 10 jaar, heb ik een ruimere marge i.v.m. opzeggen van alle abonnementen op tijdschriften en kranten. Via internet en televisie krijg je die info ook. En de auto is weg.

Mijn uitkering word altijd rond de 23 ste gestort. Mobiel factuur begin v.d. maand en KPN thuis 26ste van de maand. Daarom was mijn vraag of het beiden abonnementen na dat uitkering gestort is betaald kan worden.  En niet appart. En de vraag of het bij iemand bekend was of die mogelijkheid bestaat. 

De 26ste en begin van de maand zitten toch al kort op de datum van storting?

Dat 26ste is sowieso kort na storting. 

Allebei op dezelfde datum zal niet gaan. Mobiel hangt af van de startdatum van de bundel. Daar is geen menselijke invloed op.

Vast kan 10, 15 of 20. Dus of dat uitkomt...

Hallo ​@Vlinder59, ik kan mij goed voorstellen dat je graag de incasso's die KPN doet, dicht bij elkaar wil hebben voor het overzicht. Met behulp van de info die ​@GeSp al heeft gedeeld kun jij de datum van de incasso aanpassen, zodat beide facturen worden afgeschreven in de week nadat jij de uitkering hebt ontvangen. 

Reageer