Skip to main content
Beantwoord

Laatste herinnering voor opsturen apparatuur ontvangen, apparatuur is al verstuurd

• January 11, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Hallo, ik wil graag zekerheid scheppen over mijn situatie om eventuele onterechte aanmaningen te voorkomen. De situatie is als volgt.

In november is mijn verzoek tot eindiging van mijn abonnement voor TV en internet doorgegeven en in december ook daadwerkelijk beƫindigd. Destijds, in november, heb ik in de bevestigingsmail aanwijzing gekregen te wachten op een retourdoos met instructies voor het verder afhandelen van het terugsturen van de modem en TV box. Echter, in december kreeg ik een herinneringsmail met het verzoek de apparatuur terug te sturen binnen 7 dagen. Ik schrok een beetje, gezien ik nog nadere instructie aan het afwachten was. In de herinneringsmail stond wel een retouradres vermeld, dus ik had maar de dag erop (29 december) de apparatuur verzonden met een doos die ik nog had.

Uiteindelijk kreeg ik op 2 januari een envelop binnen met hierin een retourdoos en verzendinstructies šŸ˜…

Nu heb ik gisteren echter een 'laatste herinnering’ per email ontvangen. Nu staat hierin wel vermeld dat ik het bericht kan negeren als de apparatuur al is verzonden, maar als ik de tracking controleer van PostNL wordt me niet helemaal duidelijk wat de status van het pakket precies is. Ik wil niet dat ik met onterechte aanmaningen te maken krijg, dus vandaar even de melding hier met verzoek om iets in het systeem te laten noteren dat ik mijn apparatuur heb verzonden zodat er geen automatische escalatie plaatsvindt, als zoiets mogelijk is.

Ā 

Bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@ThumbsyĀ ,

Je kunt die laatste herinnering inderdaad negeren. Want je geeft aan dat je alles eind december hebt teruggestuurd. De afdeling die de retouren verwerkt heeft regelmatig een achterstand in de verwerking van de retouren. Ga er maar vanuit dat je hier nooit meer iets van hoort. Bewaar voor de zekerheid wel jouw verzendbewijs.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 12, 2025

Hallo ​@ThumbsyĀ ,

Je kunt die laatste herinnering inderdaad negeren. Want je geeft aan dat je alles eind december hebt teruggestuurd. De afdeling die de retouren verwerkt heeft regelmatig een achterstand in de verwerking van de retouren. Ga er maar vanuit dat je hier nooit meer iets van hoort. Bewaar voor de zekerheid wel jouw verzendbewijs.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

​@NoordzeeĀ Dankje voor de reactie, dat is fijn om te weten. Dan laat ik het inderdaad voor wat het is voor nu, het verzendbewijs bewaar ik nog wel even een maand of twee.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@ThumbsyĀ wat hier wordt aangegeven door een mede community lid is correct. Je kunt de herinneringen negeren. Er zit met enige regelmaat vertraging in het verwerken van geretourneerde apparatuur.Ā