Skip to main content
Beantwoord

Looptijd actiekortingen in de verlengshop misleidend

• 16 april 2024
  • 84 reacties
  • 2495 keer bekeken

Toon eerste bericht

84 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 29 maart 2025

Dit soort praktijken - die grenzen aan misleiding - was  voor mij aan het begin dit jaar, één van de redenen om - na 39 jaar (!) internet en tv van kpn op te zeggen. Natuurlijk zal bij kpn niemand daar wakker van liggen. Aan ontevreden klanten heeft kpn niets, dus die zien ze graag vertrekken. En door nieuwe klanten met grote kortingen en gratis apparatuur binnen te harken én bestaande met een misleidend verlengingsaanbod aan de ketting te houden, blijft het aantal abonnees groeien.

Fouten kunnen ontstaan maar dat er bij kpn geen enkele urgentie lijkt te bestaan, deze ‘fouten’ of ‘onduidelijkheden’ daadwerkelijk op te lossen en het alleen maar ‘vervelend’ vinden dat klanten misleidt worden, dat moet een fatsoenlijk bedrijf toch niet willen? Een fatsoenlijk bedrijf zou alles op alles moeten zetten, de vervelende gevoelens weg te nemen in plaats van zich verschuilen achter ongeloofwaardige dooddoeners dat het allemaal veel tijd kost. .

• Topper
  • 24 reacties
  • 29 maart 2025
Berteman schreef:

Dit soort praktijken - die grenzen aan misleiding - was  voor mij aan het begin dit jaar, één van de redenen om - na 39 jaar (!) internet en tv van kpn op te zeggen. Natuurlijk zal bij kpn niemand daar wakker van liggen. Aan ontevreden klanten heeft kpn niets, dus die zien ze graag vertrekken. En door nieuwe klanten met grote kortingen en gratis apparatuur binnen te harken én bestaande met een misleidend verlengingsaanbod aan de ketting te houden, blijft het aantal abonnees groeien.

Fouten kunnen ontstaan maar dat er bij kpn geen enkele urgentie lijkt te bestaan, deze ‘fouten’ of ‘onduidelijkheden’ daadwerkelijk op te lossen en het alleen maar ‘vervelend’ vinden dat klanten misleidt worden, dat moet een fatsoenlijk bedrijf toch niet willen? Een fatsoenlijk bedrijf zou alles op alles moeten zetten, de vervelende gevoelens weg te nemen in plaats van zich verschuilen achter ongeloofwaardige dooddoeners dat het allemaal veel tijd kost. .

Deze praktijken komen alleen ten einde wanneer de journalistiek er in duikt. Anders blijven ze maar doorgaan. Maar gelukkig zijn er nog meer providers. Maar ja nog 4 maanden en dan zal ik wel weer een fantastisch aanbod krijgen van KPN. Dus ik ben gewaarschuwd. Terug naar mijn oude provider. 

• Topper
  • 24 reacties
  • 29 maart 2025
SjoerdVissers schreef:
Maja van KPN schreef:

Heel goed dat je er een klacht voor in hebt gediend ​@SjoerdVissers, ik hoop dat er vanuit daar nog iets gewijzigd kan worden. Het is natuurlijk niet zo fijn om ineens een hogere rekening te ontvangen dan waar je op gerekend hebt 😕

Helaas. Natuurlijk veel begrip dat ik er van baal en voor de teleurstelling en er verwarring is ontstaan over een vervallen korting. Kunnen niks doen. Vandaag weer gesproken met KPN, gaan het doorzetten naar ‘klantrelaties’. Iemand nog tips (behalve niet meer met KPN in zee gaan)??

Valt tegen. Heb zelf een klacht ingediend bij tros radar. Maar schenken er ook geen aandacht aan. Ik denk bij de toezichthouders over de providers een klacht indienen.  

• Topper
  • 24 reacties
  • 29 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Hi @MichieldL,

Jouw situatie is onder de aandacht gebracht van de juiste mensen inmiddels, maar in verband met de schoolvakantie zijn er veel mensen afwezig geweest de afgelopen week. Ik verwacht dan ook dat er komende week weer actie ondernomen gaat worden!

Schoolvakantie duurt wel erg lang. Nog steeds dezelfde praktijken 2025 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Heel goed dat je er een klacht voor in hebt gediend ​@SjoerdVissers, ik hoop dat er vanuit daar nog iets gewijzigd kan worden. Het is natuurlijk niet zo fijn om ineens een hogere rekening te ontvangen dan waar je op gerekend hebt 😕

Beste Maja van KPN,

Wil je mij laten weten of je één echt persoon bent of een fictieve identiteit waarachter een grote groep servicemedewerkers actief is? Ik vermoed het laatste, want na wat rondneuzen in dit form blijkt dat je al ruim twee jaar dit soort begripvolle berichtjes schrijft en tegen beter weten in nog altijd zeer hoopvol bent over dat dit probleem naar wens van de klant wordt opgelost. De realiteit is ruim twee jaar anders en dat zou jij toch als geen ander moeten weten. Wil je mij eens uitleggen hoe dit precies zit?

Hartelijke groet

• Topper
  • 24 reacties
  • 29 maart 2025
S.A.M. vdV schreef:
Maja van KPN schreef:

Beste Maja van KPN,

Wil je mij laten weten of je één echt persoon bent of een fictieve identiteit waarachter een grote groep servicemedewerkers actief is? Ik vermoed het laatste, want na wat rondneuzen in dit form blijkt dat je al ruim twee jaar dit soort begripvolle berichtjes schrijft en tegen beter weten in nog altijd zeer hoopvol bent over dat dit probleem naar wens van de klant wordt opgelost. De realiteit is ruim twee jaar anders en dat zou jij toch als geen ander moeten weten. Wil je mij eens uitleggen hoe dit precies zit?

Hartelijke groet

Zijn altijd standaard antwoorden maar dat is geen service. Dus fictief denk ik.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 31 maart 2025

Ik ben een echt persoon, en ben het volledig met jullie eens dat het heel kwalijk is dat dit nog steeds niet opgelost is 😕 Ik ga er weer navraag doen over en hoop dat ik er snel iets concreets over kan delen.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Ik ben een echt persoon, en ben het volledig met jullie eens dat het heel kwalijk is dat dit nog steeds niet opgelost is 😕 Ik ga er weer navraag doen over en hoop dat ik er snel iets concreets over kan delen.

Beste echte Maja van KPN,

Over jouw echte begrip en echte strijdvaardigheid heb ik echt vaak gelezen, maar als je het echt al ruim twee jaar echt oneens bent met je baas en echt al echte actie hebt ondernomen, dan heb je echt nog echt niets bereikt. Er zijn echt veel werknemers die dan echt hun baan zouden verliezen.

Misschien kun je me wat concrete antwoorden geven. Dat mag in een privebericht aan mij, maar laten we er voor alle geïnteresseerden niet geheimzinnig over doen:

1. Wat heb je tot nu toe concreet gedaan?

2. Bij wie doe jij je navraag?

3. Wie moet beslissen over het oplossen van dit probleem? Namen en rugnummers graag.

4. Wat maakt het zo moeilijk om alleen nieuwe afspraken te tonen in een overeenkomst en dus geen oude kortingen? (Misschien kan je kleine neefje het vragen aan ChatGPT, die heeft dat zo geprogrammeerd. Daar hoeft KPN echt geen twee jaar over te doen.)

5. Hoeveel klanten zijn er inmiddels gedupeerd door dit simpele probleem?

6. Wil je me helpen om de contactgegevens van alle gedupeerden te verzamelen? Dan kunnen we samen een zaak voorbereiden tegen jouw werkgever. (Vind ik echt behulpzaam als je dit echt doet, echte Maja.)

7. Hoeveel heeft KPN inmiddels verdiend aan het niet oplossen van dit simpele probleem?

Ik zie je antwoorden tegemoet.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Berteman schreef:

Dit soort praktijken - die grenzen aan misleiding - was  voor mij aan het begin dit jaar, één van de redenen om - na 39 jaar (!) internet en tv van kpn op te zeggen. Natuurlijk zal bij kpn niemand daar wakker van liggen. Aan ontevreden klanten heeft kpn niets, dus die zien ze graag vertrekken. En door nieuwe klanten met grote kortingen en gratis apparatuur binnen te harken én bestaande met een misleidend verlengingsaanbod aan de ketting te houden, blijft het aantal abonnees groeien. [...]

Hoewel ik snap dat je dit zegt, is dit natuurlijk niet het geval. We zijn onze klanten helemaal niet graag vertrekken en ik kan je dan ook verzekeren dat we ons uiterste best doen om dit soort feedback op te lossen. 

S.A.M. vdV schreef:

Beste Maja van KPN,

Wil je mij laten weten of je één echt persoon bent of een fictieve identiteit waarachter een grote groep servicemedewerkers actief is? [...]

Hier zie je alle KPN moderators op een rijtje, we zijn stuk voor stuk ‘echte’ mensen:

Even voorstellen: de KPN moderators | KPN Community

S.A.M. vdV schreef:

Misschien kun je me wat concrete antwoorden geven. Dat mag in een privebericht aan mij, maar laten we er voor alle geïnteresseerden niet geheimzinnig over doen:

[...]

@S.A.M. vdV het lijkt mij niet van toegevoegde waarde om te delen wat wij precies gedaan hebben en wie dit probleem moet oplossen. Ik zou niet weten wat je met deze informatie zou kunnen doen. Bekend is dat de weergave nu te wensen overlaat en bekend is ook dat wij hier aan werken. 

Ook ik zou gefrustreerd zijn als mij dit zou overkomen en het is absoluut terecht dat je dit aankaart. Dat zou ik zelf niet anders hebben gedaan. Echter, zoals hierboven al aangegeven is, is het inmiddels meerdere keren intern aangekaart en wordt er ook aan gewerkt om dit op te lossen. Ik kan hier weinig anders aan toevoegen.

Mijn collega Maja heeft navraag gedaan en we hebben begrepen dat dit binnenkort wordt opgelost. De weergave wordt dan aangepast. Wanneer dit precies zal zijn, is niet duidelijk. Als ik hier meer nieuws over heb, laten we dat in dit topic zeker weten. 

Mocht je een klacht in willen dienen, dan kan dit via onze website. Verder is het afwachten tot de aanpassing is doorgevoerd. 

Reageer