Skip to main content
Vraag

Loyaliteitsboete door jaarlijkse inflatiecorrectie

• September 22, 2026
  • 1 reactie
  • 19 keer bekeken

Het is ongetwijfeld al vaak besproken hier, maar ook ik moet mijn frustratie even kwijt. Zoals vele trouwe klanten van KPN betaal ook ik een loyaliteitsboete.

Ik heb momenteel glasvezel internet met 100 mbit/seconde down- en uploadsnelheid + F-secure en veilig browsen.

Daarvoor betaal ik maandelijks 56,90.

Een nieuwe klant die ditzelfde pakket kiest wordt eerst beloond met een korting; 12 maanden 35 euro, en daarna de volle prijs van….44 euro.  Zelfs een nieuwe klant die SuperFiber 1000 neemt betaald nadat de kortingsperiode is afgelopen minder dan ik voor mijn ‘miezerige’ 100 mbit/seconde. 

En ja, door een combivoordeel (ik heb ook een mobiel abonnement) krijg ik maandelijks gratis netflix. Maar zelfs als je corrigeert voor dat ik mijn netflix abonnement zelf zou moeten betalen, ben ik momenteel duurder uit.

KPN, dit kan echt niet alleen maar met inflatiecorrectie verklaard worden, en het wordt voor mij wel erg aantrekkelijk om over te gaan stappen.

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 22, 2026

Hallo ​@R. Kreeft ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op de KPN TV+-propositie. Maar TV is niet verplicht. Allen internet is uiteraard ook gewoon mogelijk. 

Je hebt glasvezel en dan is tegenwoordig minimaal 200 Mbit/s verplicht. Jouw prijs wordt dan 45,00 voor alleen internet. 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: