Skip to main content
Beantwoord

Mag ik mijn contract van 12 naar 24 maanden aanpassen tijdens mijn bedenktermijn van 14 dagen?

• January 17, 2026
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik weet nog niet of ik een 12 of een 24 mnd contract wil bij KPN mag ik dat binnen de opzegtermijn nog aanpassen en dat de korting nog geld, of moet ik alles opzeggen en opnieuw aanvragen.  Dat laatste daar zit ik dan niet op te wachten.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Merlin1201 . Als je je contract wilt wijzigen naar een 24 maandencontract, dan kan dit helaas niet direct binnen je huidige contract. Het moet dan eerst worden geannuleerd en daarna opnieuw worden aangevraagd. Ik snap dat je hier niet op zit te wachten, maar een andere manier is er niet. Houd er ook rekening mee dat de korting alleen geldt bij een nieuw contract, dus het is goed om dit mee te nemen in je beslissing. Je kan hiervoor altijd even contact opnemen met onze klantenservice en de mogelijkheden bespreken. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 17, 2026

Hallo ​@Merlin1201 ,

Nee, je kunt dat tijdens de opzegtermijn niet wijzigen. Wat wel kan is binnen veertien dagen opzeggen en dan opnieuw een abonnement afsluiten. Maar dan gelden er mogelijk weer andere voordelen of andere kortingen. 

• January 17, 2026

Eerst goed afwegen welk aanbod het beste past. Zijn er geen plannen om na 1 jaar van provider te wisselen dan kan er voor 24 maanden worden gekozen, anders 12 maanden. Eenmaal gekozen kan dat niet worden veranderd zoals Noordzee al aangeeft.

Ps opzeggen is iets anders dan een bestelling annuleren 😉 dat eerste zal niet de bedoeling zijn.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 20, 2026

Hoi ​@Merlin1201 . Als je je contract wilt wijzigen naar een 24 maandencontract, dan kan dit helaas niet direct binnen je huidige contract. Het moet dan eerst worden geannuleerd en daarna opnieuw worden aangevraagd. Ik snap dat je hier niet op zit te wachten, maar een andere manier is er niet. Houd er ook rekening mee dat de korting alleen geldt bij een nieuw contract, dus het is goed om dit mee te nemen in je beslissing. Je kan hiervoor altijd even contact opnemen met onze klantenservice en de mogelijkheden bespreken. 

• Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Ok dat is duidelijk,  zou wel een mooie toevoeging zijn van service dat je binnen die 14 dagen behalve annuleren ook je pakket en loop tijd kan  aanpassen. 
verder idd voor 24 mnd gekozen deze keer.