Skip to main content
Vraag

Mag ik mijn welkomstcadeau houden als ik vroegtijdig opzeg omdat ik contractvrij ben?

• June 1, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Nu je tijdelijk tussentijds o.a. internet thuis kunt opzeggen vanwege de wijziging in de algemene voorwaarden. Wat moet je uiteindelijk in je mail of mijnkpn zien als je eenmaal hebt opgezegd en of bent overgestapt? Zal de einddatum van je oorspronkelijke contract wijzigen in bijvoorbeeld mijnKPN? Of krijg je een bevestiging dat het per 30 juli eindigt als je bijvoorbeeld vandaag bent overgestapt? En krijg je ook een bevestiging dat je verder geen afkoopsom hoeft te betalen en of een eventuele welkomstcadeau kosteloosmag houden? Hier in de forums is al door meerdere KPN medewerkers bevestigd dat er geen afkoopsom is en dat je een eventuele welkomstcadeau kosteloos mag houden. Maar krijg je dit ook nog op de mail bevestigd? Alvast bedankt.

3 reacties

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@Rickert0_o als je binnen de in de mail gestelde termijn overstapt of opzegt wordt dat per mail door KPN en eventueel door je nieuwe provider bevestigd. Een reeds ontvangen cadeau mag je gewoon houden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Rickert0_o, goed dat je voor de zekerheid even navraag doet.

Het eerste dat belangrijk is, is dat je de mail over de wijziging van de voorwaarden ontvangen hebt. Vanaf dat moment heb je een maand de mogelijkheid om op te zeggen binnen contract, mocht je dat willen. Daarna ontvang je inderdaad een bevestiging van de opzegging, zoals JanD al vertelde. Er zal door de wijziging van de voorwaarden geen afkoopsom worden berekend en inderdaad, door deze wijziging mag je een eventueel welkomstcadeau houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2026

Bedankt allebei voor de bevestiging en hulp!Â