Skip to main content
Beantwoord

Medewerker heeft abonnement niet gestopt voor andere welkomstactie, maar is niet gedaan

• August 24, 2026
  • 1 reactie
  • 55 keer bekeken

Hoi,

Ik zit met een probleem waar ik telefonisch met KPN helaas niet uitkom.

Ik had een internetabonnement afgesloten bij KPN met een welkomstkorting. Ongeveer een week later zag ik een nieuwe welkomstactie waarbij een Philips TV werd aangeboden.

Omdat ik nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd zat, heb ik hierover telefonisch contact opgenomen met KPN. De medewerker vertelde mij dat hij mijn huidige contract zou opzeggen en een nieuwe aanvraag zou doen met de nieuwe welkomstactie inclusief de Philips TV. Ik heb hier telefonisch akkoord op gegeven.

Diezelfde dag ontving ik een e-mail met een nieuw contract/de nieuwe aanvraag. Daarna ontving ik een e-mail waarin stond dat deze nieuwe aanvraag was afgewezen.

Ik ging er daardoor vanuit dat mijn oorspronkelijke contract was beëindigd en dat de nieuwe aanvraag in behandeling was. Nu blijkt echter dat mijn oorspronkelijke contract helemaal niet is opgezegd. KPN zegt nu dat mijn 14 dagen voorbij zijn en dat er niets meer voor mij gedaan kan worden.

Ik heb inmiddels meerdere keren gebeld, maar krijg steeds hetzelfde antwoord. Ik heb ook gevraagd of het telefoongesprek waarin de medewerker dit heeft toegezegd kan worden teruggeluisterd. Er wordt gezegd dat dit niet mogelijk is omdat de gesprekken alleen voor trainingsdoeleinden worden opgenomen.

Mijn vraag is daarom: kan een KPN-moderator mijn situatie en de betreffende aanvraag bekijken en controleren wat er precies is gebeurd? Ik heb de e-mails van het nieuwe contract en de afgewezen aanvraag nog als bewijs.

Ik wil vooral dat de fout die tijdens het telefoongesprek is gemaakt wordt opgelost en dat er gekeken wordt of ik alsnog gebruik kan maken van de welkomstactie met de Philips TV.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@TTYY . Welkom hier.

Wat vervelend dat dit zo is gelopen. Ik snap goed dat je hier duidelijkheid over wilt, zeker omdat je naar aanleiding van het telefoongesprek ervan uitging dat je oorspronkelijke contract was beëindigd en de nieuwe aanvraag met de Philips TV in de plaats daarvan zou komen. De Community is alleen helaas niet de juiste plek om dit soort individuele contract- en klachtzaken inhoudelijk te beoordelen. Een moderator kan hier niet zomaar je aanvraag, contract en de afspraken uit een telefonisch gesprek naast elkaar leggen en daar vervolgens een bindende oplossing voor bieden.

In jouw situatie kun je daarom het beste een officiële klacht indienen. Op die manier komt je verhaal bij de juiste afdeling terecht en wordt er een medewerker aan je toegewezen die de situatie volledig met je kan doornemen. Je kunt daarbij ook de e-mails en andere informatie die je hebt als onderbouwing meesturen. Ik zou in de klacht vooral duidelijk de tijdlijn beschrijven: het oorspronkelijke abonnement, het telefoongesprek binnen de bedenktijd, de nieuwe aanvraag, de bevestiging daarvan en vervolgens de afwijzing. Dan heeft de behandelaar meteen het volledige verhaal bij de hand.

Hier kun je het klachtenformulier vinden:

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2026

Hoi ​@TTYY . Welkom hier.

Wat vervelend dat dit zo is gelopen. Ik snap goed dat je hier duidelijkheid over wilt, zeker omdat je naar aanleiding van het telefoongesprek ervan uitging dat je oorspronkelijke contract was beëindigd en de nieuwe aanvraag met de Philips TV in de plaats daarvan zou komen. De Community is alleen helaas niet de juiste plek om dit soort individuele contract- en klachtzaken inhoudelijk te beoordelen. Een moderator kan hier niet zomaar je aanvraag, contract en de afspraken uit een telefonisch gesprek naast elkaar leggen en daar vervolgens een bindende oplossing voor bieden.

In jouw situatie kun je daarom het beste een officiële klacht indienen. Op die manier komt je verhaal bij de juiste afdeling terecht en wordt er een medewerker aan je toegewezen die de situatie volledig met je kan doornemen. Je kunt daarbij ook de e-mails en andere informatie die je hebt als onderbouwing meesturen. Ik zou in de klacht vooral duidelijk de tijdlijn beschrijven: het oorspronkelijke abonnement, het telefoongesprek binnen de bedenktijd, de nieuwe aanvraag, de bevestiging daarvan en vervolgens de afwijzing. Dan heeft de behandelaar meteen het volledige verhaal bij de hand.

Hier kun je het klachtenformulier vinden: