Skip to main content
Vraag

Mijn abonnement kost €56,00, op de KPN website staat het voor €52,00

• February 10, 2026
  • 5 reacties
  • 105 keer bekeken

Hallo ik zie op de site dat dat een internet abonnement 52 kost waarom moet ik dan 56 betalen ig mijn abonnement dus opzeggen en ga naar ziggo

5 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 10, 2026

Op de tweede pagina van de factuur zie je de specificatie en over welke periode welk bedrag is berekend. Misschien dat je 2 dagen voor het einde van de maand aangesloten bent. Dan worden die 2 dagen alsnog in rekening gebracht. Dat zou die €4 kunnen zijn (maar dat zie je dus zelf op de tweede pagina).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Of je hebt het abonnement al langer dan een jaar. Dan is er ook (enkele keren) inflatiecorrectie overheen gegaan. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2026

Hi ​@Volvopv544. welkom hier en fijn om te zien dat de community al bij heeft gesprongen. 

Dit moet te verklaren zijn. Ik ben dus ook benieuwd wat jij precies ziet op je factuur en vooral over welke periode er is gefactureerd. Het makkelijkste is om hier een screenshot te plaatsen van je factuur, uiteraard zonder je persoonlijke gegevens. 

We horen graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

U kunt het zelf ook zien voor welkemaanden dit is maar het hoeft wat mijn betreft niet meer daar ik het abonnement al heb opgezegd via Ziggo

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2026

Hallo ​@Volvopv544 ,

Het is voor jou nu mogelijk te laat, maar toch nog even de uitleg.

In ga uit van een 1000/1000-abonnement. Vanaf 23-1-2024 was de prijs voor zo’n abonnement 52,50 euro.  Dat komt het dichtst in de buurt van de door jou opgegeven prijs van 52 euro.

Anno 2026 is de prijs nog steeds 52,50 euro voor nieuwe klanten. 

Jouw abonnement is in juli 2024 verhoogd met 3,8% en in juli 2025 verhoogd met 3,3% vanwege de jaarlijkse inflatiecorrectie. Je komt dan inderdaad nu iets boven de 56 euro uit. 

Op deze pagina vind je meer informatie over de jaarlijkse inflatiecorrectie:

https://www.kpn.com/service/internet2025?campaignid=so:c=merk-community