Skip to main content
Beantwoord

Mijn abonnement wordt nu echt wel duur

• July 29, 2025
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Gewoon even mijn bezorgdheid kwijt.
Inmiddels betalen wij 116 euro p/m aan KPN abbonement alles drop en erraan zonder mobile abbonementen die erbij dik 200 euro. Het zet je wel aan het denken om eens verder te gaan kijken maar ja KPN gewoon kei goed en mailadressen e.d. weer overal aanpassen geen zin in natuurlijk. Maar ja best duur allemaal en nogmaals KPN heel goed gewoon zeker na de laatste update van de router lekker stabiel….. Nog iemand meer bezorgd over de gigantische kosten? Want mail van vandaag verteld dat de voordelen die we hadden ook nog eens eraf gaan tja…… 
Klant glasvezel sinds 2009 maar voor die tijd al eeuwig tot aan isdn toe dus trouw dacht het wel.

Gr Marijn

Beste antwoord door PeterG

Met € 116 heb je wel meer dan internet en basispakket TV.

Kijk eens naar je abonnement zie factuur,  wat je afneemt. Ook qua zenders. Gebruik je alles in je abonnement?

De huidige prijs kan verklaard worden door bijvoorbeeld het oude Alles-in-1 Premium. Dat begon in 2014 al met € 96. Maar het kan ook nog Alles-in-1 Standaard zijn. Ook duur, zeker na 10, 11 jaar inflatiecorrectie er overheen. 

En mogelijk heb je ook nog (ver)oude(rde) mobiele abonnementen die meer kosten en minder leveren dan de huidige. 

Want abonnementen zijn de laatste jaren eigenlijk alleen maar minder duur en gunstiger geworden. 

Ter vergelijk.

In 2011 betaalde ik € 80. En daarvoor kreeg ik:

14 Mbps ( abonnement was 50, maar toen nog ADSL), 36 TV zenders (basispakket) in Standaard kwaliteit,  dus geen HD. En vast telefoonnummer. 

Nu zou dat zijn: € 58

100 Mbps internet, vaak via DSL nu ook mogelijk, zo'n 70 zenders basispakket en vrijwel allemaal HD, vast telefoonnummer. 

NB bij de zenders heb ik de regionale en lokale niet meegeteld. 

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 29, 2025

Ik denk dat u nog een heel oud abonnement heeft. Welk type abonnement heeft u? Bent u contractvrij? Kijk een hier of er een goeie aanbieding is.

Leen59
Wijsgeer
  • July 29, 2025

Kijk ook eens kritisch naar wat je eigenlijk nodig hebt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Met € 116 heb je wel meer dan internet en basispakket TV.

Kijk eens naar je abonnement zie factuur,  wat je afneemt. Ook qua zenders. Gebruik je alles in je abonnement?

De huidige prijs kan verklaard worden door bijvoorbeeld het oude Alles-in-1 Premium. Dat begon in 2014 al met € 96. Maar het kan ook nog Alles-in-1 Standaard zijn. Ook duur, zeker na 10, 11 jaar inflatiecorrectie er overheen. 

En mogelijk heb je ook nog (ver)oude(rde) mobiele abonnementen die meer kosten en minder leveren dan de huidige. 

Want abonnementen zijn de laatste jaren eigenlijk alleen maar minder duur en gunstiger geworden. 

Ter vergelijk.

In 2011 betaalde ik € 80. En daarvoor kreeg ik:

14 Mbps ( abonnement was 50, maar toen nog ADSL), 36 TV zenders (basispakket) in Standaard kwaliteit,  dus geen HD. En vast telefoonnummer. 

Nu zou dat zijn: € 58

100 Mbps internet, vaak via DSL nu ook mogelijk, zo'n 70 zenders basispakket en vrijwel allemaal HD, vast telefoonnummer. 

NB bij de zenders heb ik de regionale en lokale niet meegeteld. 

• Auteur
  • Topper
  • July 30, 2025

Bedankt allemaal voor de reacties zal eens een en ander onder de loep nemen 😉