Skip to main content
Vraag

Mijn glasvezel abonnement is duurder dan wat er nu wordt aangeboden

• February 2, 2026
  • 13 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo

Medio december 2024 is in Arnhem Glasvezel beschikbaar. Op dat moment werd ik gebeld door KPN of ik hiervan gebruik wilde maken. Natuurlijk was ik enthousiast en krijg de “aanbieding” dat ik mijn huidige abonnement(prijs) behield en het eerste jaar €10 korting kreeg bij een 2-jarig abonnement. 

Eind 2025 ben ik overgestapt naar KPN TV en toen mijn eerste factuur eind januari ontving, schrok ik best wel. Aanmerkelijk hoger. Dus maar eens analyseren.

Wat blijkt: Korting van het eerste jaar verdwenen (logisch), en terug naar mijn oorspronkelijke abonnement van €71. Blijft dat een “normaal” glasvezel abonnement € 42,50 kost. 

Hierover contact gehad met de Servicedesk en die adviseerde een klacht te melden. Vanuit de “klachten-afdeling” netjes terug gebeld; maar dit frusteerde me wel enorm: “Meneer; u heeft zelf gekozen voor een 2-jarig contract en het KPN beleid is dat u 2 jaar het overeengekomen bedrag betaald!!!

Iedereen die dus Glasvezel van KPN heeft betaald € 42,50 behalve de vaste klanten die Ja hebben gezegd tegen een medewerker die mij belde dat het beschikbaar was 🫣🤬

Het kan toch niet waar zijn dat ik €71 per maand betaald ipv €42,50!!!!!!!!!!!!!

Is dit nu het voordeel van: Combineer en krijg meer ???

13 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 2, 2026

Uiteindelijk heb je er natuurlijk wel zelf voor gekozen om je oude contract te verlengen en dus ook met die tarieven, hoe zuur dat ook klinkt. Zodra je contractvrij bent kun je in de verlengshop op https://kpn.com/aanbod je contract omzetten naar een nieuw contract met nieuwe tarieven. 

• February 2, 2026

€ 42,50 is voor 100 mbit internet. En er zit niks bij. Geen tv, geen telefoon, helemaal niks.

Ik neem aan dat jij voor die 71 euro een hogere snelheid hebt en/of wel tv. Toch? En telefoon misschien? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

42,50 is inderdaad het standaard tarief voor Glasvezel 200. Ik betaal daar nu 71 euro voor

Daarnaast heb ik inderdaad nog veel meer diensten (totaal €180 p/m) ;) 

• February 2, 2026

42,50 is inderdaad het standaard tarief voor Glasvezel 200.

200 mbit kost € 43,50.

Ik betaal daar nu 71 euro voor

Dat is heel veel. Nog nooit gezien zo hoog. Kun je hiervan de factuur van laten zien 2de pagina?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@Gert-Jo het is een zakelijk abo, niet te vergelijken met consumenten abo's.

Voor vragen daarover kun je het beste contact opnemen met der zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Succes.

• February 2, 2026

Zakelijk, is dit dan nog ex btw ook?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

nope; inclusief

• February 2, 2026

nope; inclusief

Ow dat wel. Op de website bij de zakelijke abonnementen is € 43,50 wel ex btw.

Staat onderaan op dit plaatje. Dat maakt € 52,64 inclusief btw. Het verschil word daarmee iets kleiner. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

klopt, maar nog steeds 30%

• February 2, 2026

Daar is nu niets aan te doen. Bij Hussel was 200 mbit een stuk duurder. En door inflatiecorrectie is dat nog wat meer geworden. Je zult moeten wachten totdat het contract afgelopen is. Dan kan je overstappen op de nieuwste abonnementsvorm. Dus niet verlengen. Let op dat je dat niet weer opnieuw doet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2026

Dit is nog een oud abonnement. Helaas verlengd waardoor je er nog weer aan vast zit tot de nieuwe einddatum. Daar valt niets aan te veranderen. 

De prijs klopt denk ik wel. Bij klein zakelijk zitten er extra's in als snelle service bij storing, vaak dezelfde dag nog, ook op zondag (denk aan PIN gebruik). Daar betaal je ook voor.

Voor consumenten was de prijs € 52,00. Maar dat is dus zonder die extra's. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Gert-Jo welkom op de KPN Community! We denken graag nog even mee. Ik vrees ook dat je een lopend contract niet zomaar kan openbreken. Je kan altijd nog even contact zoeken met de klantenservice van de zakelijke dienstverlening of er binnen het huidige abonnement nog iets mogelijk is.