Skip to main content
Beantwoord

Mijn mobiele nummer is stopgezet vanwege opstaande schulden

• June 30, 2025
  • 11 reacties
  • 144 keer bekeken

HamiiiiD
Topper

Hallo,

Wat gebeurt er met mijn nummer?

06********

k wil het niet kwijtraken.

Admin: 06-nummer verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@HamiiiiD. Vervelend dat je in deze situatie terecht gekomen bent. Als je zo lang je nummer al hebt, wil je die natuurlijk niet verliezen. 

Wanneer vanwege openstaande bedragen je mobiel nummer en abonnement worden opgeheven, dan ben je in principe je nummer kwijt. Maar er is nog een respijtperiode (25 dagen) waarin je alsnog alle openstaande bedragen kunt betalen en dan wordt je nummer en abonnement weer geheractiveerd. Hier staan wel heraansluitkosten tegenover. Hopelijk lukt dit jou toch, want dan kun je weer verder met je nummer. Mocht dat niet lukken, dan wordt je nummer voor een periode niet meer gebruikt en zal het later aan een nieuwe klant uitgegeven worden. 

Meer informatie over betalingen en opheffing van je abonnement vind je hier. 

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Wat hoor je als je vanaf een andere aansluiting naar dat nummer belt?

Verder raad ik je aan om zo spoedig mogelijk de openstaande schulden te betalen. 

HamiiiiD
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Admin: afbeelding aangepast i.v.m. privacygegevens 

HamiiiiD
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Ik heb een e-mail gekregen dat het definitief is stopgezet.

HamiiiiD
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

En wat gaat gebeuren met mijn nummer dan ?

ik heb deze nummer meer dan 10 jaar 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Ik raad je aan om jouw mobiele nummer hier weg te halen. Je plaatst het nu open en bloot op het openbare internet.

Ik raad je aan om zsm de openstaande betalingen te doen, en KPN te bellen op 0800-0402. Hopelijk kunnen zij nog wat betekenen.  

• June 30, 2025

Dat vervalt dan natuurlijk. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Wel er het opmerkelijk dat er geen datum in die e-mail vermeld staat. 

Bel dus zo snel mogelijk KPN op, voordat het nummer weer in de uitgifte komt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Bel kpn. Alleen de klantenservice kan je (snel!) duidelijkheid verschaffen. En zeker de afdeling Collections.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

Collections alleen maandag t/m vrijdag.

Bel met de telefoon van iemand anders, dat wel.

Op je mobiel met kpn simkaart werkt tel.nr. 1200 wellicht nog!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Hoi ​@HamiiiiD. Vervelend dat je in deze situatie terecht gekomen bent. Als je zo lang je nummer al hebt, wil je die natuurlijk niet verliezen. 

Wanneer vanwege openstaande bedragen je mobiel nummer en abonnement worden opgeheven, dan ben je in principe je nummer kwijt. Maar er is nog een respijtperiode (25 dagen) waarin je alsnog alle openstaande bedragen kunt betalen en dan wordt je nummer en abonnement weer geheractiveerd. Hier staan wel heraansluitkosten tegenover. Hopelijk lukt dit jou toch, want dan kun je weer verder met je nummer. Mocht dat niet lukken, dan wordt je nummer voor een periode niet meer gebruikt en zal het later aan een nieuwe klant uitgegeven worden. 

Meer informatie over betalingen en opheffing van je abonnement vind je hier. 

HamiiiiD
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

“Ik heb een e-mail ontvangen dat alles is afgesloten en dat mijn naam zelfs ergens is geregistreerd waardoor ik geen abonnement meer kan aanvragen. Weet je zeker dat als ik binnen 25 dagen betaal, ik het weer kan gebruiken?”

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ja dat weet ik zeker. Dat kun je ook lezen in het Kennisartikel wat ik in mijn vorige reactie erbij heb gezet. Neem wel even contact op nadat je hebt betaald, want je wordt niet zonder telefoontje weer heraangesloten. 

En het klopt dat je wordt geregistreerd bij Stichting Preventel, maar deze registratie wordt ook gelijk weer verwijderd nadat je de openstaande schulden hebt voldaan en het abonnement weer geactiveerd is. Dat kan wel even twee weken duren, maar daarna is je naam weer geschoond en zou je bij elke provider weer een abonnement kunnen afsluiten.