Skip to main content
Beantwoord

Mijn opzegging wordt niet goed verwerkt en men kan mij niet bereiken op Belgisch telefoonnummer

• July 16, 2025
  • 10 reacties
  • 60 keer bekeken

I.v.m. een ingediende klacht is er aangegeven dat men mijn telefoon nummer niet heeft. Terwijl deze wel staat vermeld in de klacht.  Het is alleen een belgisch telefoon nummer.  Omdat er geen telefoon nummer bekend is, moet ik  tel. kontact opnemen met de KPN service.  Omdat ik enkel een Belgisch telefoonnummer heb , lukt dit niet.   Via de site kom ik ook niet verder.  Men wil een nederlands tel. hebben om een bel afspraak te maken.   Dit alles gaat over mijn opzegging i.v.m. mijn verhuizing naar Belgie, welke niet goed wordt verwerkt door de KPN.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@AvStr. Welkom op de KPN Community! Goed dat je een klacht hebt lopen voor de kwestie waar je mee zit. Dan is het wel zo praktisch dat je in contact komt met deze afdeling om het op te kunnen lossen. Echter de klachtenafdeling kan niet bellen naar buitenlandse nummers, vandaar dat ze de mail hebben gestuurd met het verzoek dat jij contact opneemt. Nu snap ik dat het vanuit België lastig is om bepaalde Nederlandse nummers te bellen, maar dan komt de tip van ​@Michel.uit.Arnhem van pas: 

De klantenservice van KPN zouden je gewoon moeten kunnen helpen als je ze belt, leg daarbij duidelijk en helder uit dat je vanuit België belt, met een Belgische telefoonnummer, en daardoor geen 0800-nummers in Nederland kunt bellen.

De medewerker zou je dan kunnen doorverbinden met de juiste afdeling.
Maar je zou nu eerst nog kunnen proberen om te bellen naar +31800-020 08 09 want misschien werkt dat wel gewoon vanuit België, al kan ik daar uiteraard geen garantie op geven.

Anders gewoon weer bellen met de klantenservice van KPN, via +316-12001200, aangezien je geen andere optie hebt om KPN telefonisch te kunnen bereiken.

Het dikgedrukte woord is cruciaal. Je kunt doorverbonden worden. Je dient dan wel de pincode door te geven, want die kan de klantenservice zelf niet zien. Laat maar weten of het met deze tip gelukt is. 

10 reacties

• July 16, 2025

Vanuit het buitenland kan je +31 6 1200 1200 bellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Bedankt voor de reactie.  Zij kunnen mij niet helpen.  Ik moet namelijk een ander nummer bellen en vervolgens een code invoeren.  Dit was de reactie vanuit de KPN die ik via de mail kreeg:  

Wij zijn bezig om uw melding met nummer 712??????  te behandelen. We willen u hier graag over spreken, maar we hebben geen telefoonnummer van u.  Bel ons terug
Wij helpen u graag. Bel ons daarom op 0800-020 08 09. Voer de code ???????  in. 

Omdat zij kennelijk mijn klacht niet goed gelezen hadden , hebben ze mijn Belgische telefoon nummer niet gelezen, die ik in de klacht had vermeld. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AvStr 

De klantenservice van KPN zouden je gewoon moeten kunnen helpen als je ze belt, leg daarbij duidelijk en helder uit dat je vanuit België belt, met een Belgische telefoonnummer, en daardoor geen 0800-nummers in Nederland kunt bellen.

Maar je zou nu eerst nog kunnen proberen om te bellen naar +31800-020 08 09 want misschien werkt dat wel gewoon vanuit België, al kan ik daar uiteraard geen garantie op geven.

Anders gewoon weer bellen met de klantenservice van KPN, via +316-12001200, aangezien je geen andere optie hebt om KPN telefonisch te kunnen bereiken.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen

Via de community van KPN, kunnen we je helaas niet helpen bij je opzegging.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 17, 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem bij mijn weten kunnen gratis nummers niet/nooit vanuit het buitenland gebeld worden.

Vandaar dat, in dit geval KPN, bedrijven vaak een speciaal vanuit het buitenland nummer hebben.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Hoi ​@AvStr. Welkom op de KPN Community! Goed dat je een klacht hebt lopen voor de kwestie waar je mee zit. Dan is het wel zo praktisch dat je in contact komt met deze afdeling om het op te kunnen lossen. Echter de klachtenafdeling kan niet bellen naar buitenlandse nummers, vandaar dat ze de mail hebben gestuurd met het verzoek dat jij contact opneemt. Nu snap ik dat het vanuit België lastig is om bepaalde Nederlandse nummers te bellen, maar dan komt de tip van ​@Michel.uit.Arnhem van pas: 

Het dikgedrukte woord is cruciaal. Je kunt doorverbonden worden. Je dient dan wel de pincode door te geven, want die kan de klantenservice zelf niet zien. Laat maar weten of het met deze tip gelukt is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 1, 2025

Beste

Ik  heb dit geprobeert. Wederom werd er aangegeven dat het niet kon. Ik moest maar iemand benaderen met een Nederlands telefoonnummer en dit toestel gebruiken.

Inmiddels telefonisch  kontact gehad.  Men zag dat de ingestuurde formulieren correct waren voor de opzegging. Men wist niet waar het fout is gegaan met de opzegging. Er zou weer een mail worden gestuurd naar een andere afdeling  om de opzegging met terugwerkende kracht in orde te maken. Ik zal een mail hierover krijgen als het geregeld is.  Nu 14 dgn later nog steeds niets gehoord.  Wel via de mail bericht gekregen dat het abonnementsgeld niet afgeschreven kon worden. 

De KPN bekijkt het maar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 1, 2025

Nog even een opmerking/ frustratie delen : Zowel in de telefonische kontacten als via de  formulieren /  mails aangegeven,  dat ik ben verhuisd naar Belgie en mijn huidige adres opgegeven.  Duidelijk aangegeven dat ik niet meer woonachtig / verblijf op het oude adres in Nederland.   De telefonische reacties waren steeds dat men het adres zal / laten aanpassen en men niet snapte dat nog niet was gebeurd.  In de gegevens die de telefonisten konden raadplegen stond ,, zak men de opmerkingen m.b.t. mijn adres. Nu , 1 augustus , blijkt dat de KPN nog steeds post stuurt naar mijn oude adres in Nederland. 

Dus vanaf 27 mei 2025 ben ik bezig om mijn contract n.a.v. mijn  emigratie op te zeggen en ook mijn adres te laten aanpassen.  Beide is nog niet gelukt , ondanks diverse telefonische toezeggingen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AvStr 

Heel frustrerend en vervelend zoals het gaat.
Dat had vanzelfsprekend op een hele ander wijze kunnen gaan, als men het goed hadden verwerkt in het systeem van KPN.

Gezien de huidige situatie adviseer ik je om een officiële klacht in te dienen bij KPN, zodat een medewerker van de klachten afhandeling de zaak eens goed tegen het ligt kan houden, waarom het doorlopend fout gaat en het vervolgens op een goede wijze kan afronden voor jouw.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de online klachtenformulier van KPN:

Online klachtenformulier

Vul het formulier zo goed mogelijk in, en upload documenten erbij die je klacht kunnen bevestigen.
Je wordt benaderd door een medewerker van de afdeling klachten, zodra het onderzoek is afgerond.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 1, 2025

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de online klachtenformulier van KPN:

Online klachtenformulier

Met deze klachtenformulier zou ​@AvStr in een cirkel draaien. De afdeling gaat weer de klanten nummer probeer te bellen (ze gaat een buitenlandse nummer natuurlijk niet bellen) en verzoekt de klant de 0800-nummer te bellen (gaat ook niet vanuit buitenland)

Hier een voorbeeld

We hebben u gebeld over uw melding van xx-0x-2025. Helaas hebben we u nog niet gesproken. Wilt u ons bellen?

Bel ons binnen 5 dagen
We willen u graag helpen. Bel ons daarom op 0800-020 08 09 op een moment dat het u uitkomt. Voer de code xxxxx in. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Reageert u niet binnen 5 dagen? Dan gaan we ervan uit dat alles is opgelost en sluiten we het dossier.

Met vriendelijke groet,
Team KPN

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wat vreemd dat het niet is gelukt om in contact te komen met de klachtenafdeling. Dat is namelijk wel de afdeling die je hierbij verder kan helpen en waar je ook een case hebt lopen. Dus ik wil je ook met klem adviseren om het toch nog een keer te proberen en je door te laten verbinden. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn en die mogelijkheid heeft een reguliere klantenservicemedewerker ook. 

En helaas kunnen we geen buitenlandse adressen registeren onder de abonnementen. Het factuur- en postadres blijft hetzelfde als het aansluitadres. Dus zolang het abonnement actief is, blijft daar de post heen gestuurd worden. Het blijft dan zaak om zo snel mogelijk contact te zoeken en het op te zeggen.