Skip to main content
Beantwoord

Mijn telefoonnummer is niet overgezet bij verhuizing en ik kom niet op Wifi

• April 21, 2025
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik heb sinds 1 april een aansluiting van KPN maar Wifi kan ik niet gebruiken omdat ik tijdens de verhuizing de naam en het wachtwoord ben kwijt geraakt en mijn vaste telefoon nummer is ook nog steeds niet overgezet door KPN.

Admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MariFrensch. Welkom op de KPN Community! 

Het kan soms 24 uur duren voordat uiteindelijk je vaste telefoonnummer is geporteerd van je oude naar je nieuwe adres. Is dat inmiddels in orde? 

En ​@WMG-N geeft een goede tip om je Wifi-gegevens te beheren, maar ik wil er toch een andere draai aan geven. Via 4G/5G kun je gaan naar de MijnKPN app en dan klikken op ‘Wifinetwerk beheren’. Als het goed is zie je dan bovenaan je nieuwe adres staan en bij Netwerkgegevens kun je dan je Wifi netwerknaam zien staan. Via ‘Aanpassen’ kun je dan ook het Wifi wachtwoord aanpassen. Dan kun je die (nieuwe) gegevens vervolgens gebruiken om de Wifi te verbinden met je apparaten. 

Je geeft aan dat je sinds 1 april een aansluiting hebt en als je sindsdien niet je Wifi netwerknaam en wachtwoord hebt aangepast, dan kun je ook je SSID (Wifi netwerknaam) en wachtwoord achterop het modem op de sticker vinden. Als je het wel hebt aangepast, dan kun je bovenstaande methode volgen of inloggen op het modem. Daarvoor heb je wel een laptop of PC nodig die je met een internetkabel kan verbinden met je modem. Dan staat hieronder uitgelegd wat je kunt doen om bij de Wifi gegevens te komen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

@MariFrensch 

Je kunt proberen om een nieuw KPN ID aan te maken. Dan gebruik je een ander emailadres (bijv. jouw GMail adres of dat van een kennis of familielid). Dan wordt daar de bevestigings-email naar toe gestuurd. Dan je daarmee bij Mijn KPN binnenkomen om dingen aan te passen, bijv. het wachtwoord). Dan maak je een nieuw KPN ID maar nu met jouw huidige/oude emailadres.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@MariFrensch. Welkom op de KPN Community! 

Het kan soms 24 uur duren voordat uiteindelijk je vaste telefoonnummer is geporteerd van je oude naar je nieuwe adres. Is dat inmiddels in orde? 

En ​@WMG-N geeft een goede tip om je Wifi-gegevens te beheren, maar ik wil er toch een andere draai aan geven. Via 4G/5G kun je gaan naar de MijnKPN app en dan klikken op ‘Wifinetwerk beheren’. Als het goed is zie je dan bovenaan je nieuwe adres staan en bij Netwerkgegevens kun je dan je Wifi netwerknaam zien staan. Via ‘Aanpassen’ kun je dan ook het Wifi wachtwoord aanpassen. Dan kun je die (nieuwe) gegevens vervolgens gebruiken om de Wifi te verbinden met je apparaten. 

Je geeft aan dat je sinds 1 april een aansluiting hebt en als je sindsdien niet je Wifi netwerknaam en wachtwoord hebt aangepast, dan kun je ook je SSID (Wifi netwerknaam) en wachtwoord achterop het modem op de sticker vinden. Als je het wel hebt aangepast, dan kun je bovenstaande methode volgen of inloggen op het modem. Daarvoor heb je wel een laptop of PC nodig die je met een internetkabel kan verbinden met je modem. Dan staat hieronder uitgelegd wat je kunt doen om bij de Wifi gegevens te komen.