Skip to main content
Beantwoord

Mijn verlengde abonnement wordt een paar dagen later verhoogd door de inflatiecorrectie

• September 29, 2025
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

28 september ging mijn nieuwe contract met KPN in en nog geen dag later durft KPN het bedrag met 3,6% te verhogen. Dit kan echt niet, en had in het nieuwe contract meegenomen moeten zijn. 

Op de site staat dit:

Als je abonnement vóór 1 juli 2025 is ingegaan, dan geldt de inflatiecorrectie ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in september informatie over per e-mail, brief of op je factuur.

Maar na bellen met de servicedesk blijkt (alweer) dat trouwe klanten altijd moeten boeten en meer kwijt zijn dan nieuwe klanten.

Hele slechte zaak, ik verwacht dat KPN hier iets aan gaat doen.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Hoi ​@Daanpryt

Ik snap goed dat dit verwarrend en vervelend kan zijn. Ik leg graag uit hoe het zit.

Bij mobiele abonnementen wordt geen inflatiecorrectie doorgevoerd als de verlenging ná 1 juli ingaat. Jij geeft aan dat jouw verlenging op 28 september is ingegaan en dat je wél een bericht over de inflatiecorrectie hebt ontvangen. Dat kan gebeuren, omdat er op een bepaald moment een selectie wordt gemaakt voor de inflatiecorrectie waarbij jouw abonnement ook geselecteerd kan zijn.

Voordat de inflatiecorrectie daadwerkelijk op de factuur wordt toegepast, doen we nog een extra controle. Tijdens deze check worden abonnementen verwijderd waarvoor de inflatiecorrectie niet geldt (zoals verlengingen na 1 juli).

Mocht het nu zo zijn dat de inflatiecorrectie is doorgevoerd op een abonnement dat na 1 juli is verlengd, laat het dan even hier weten en vul je klantgegevens in je community profiel. Ik kijk dan graag met je mee.

Ik zou het echt jammer vinden als dit misverstand ervoor zou zorgen dat je als klant bij ons weggaat!

6 reacties

• 7080 reacties
  • September 29, 2025

Jij hebt dus verlengt? Dan krijg je een nieuw contract. Geen nieuw abonnement. Contract en abonnement zijn 2 verschillende dingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • September 29, 2025

Je hebt gelijk ik noem het beide maar laat ik het dan houden op:  “Prijsafspraken”   .

Helaas heb ik verlengd ja anders was het probleem er ineens niet.

• 7080 reacties
  • September 29, 2025

Je hebt gelijk ik noem het beide maar laat ik het dan houden op:  “Prijsafspraken”   .

Je hebt de algemene voorwaarden geaccepteerd. Daarmee heb je ook de jaarlijkse inflatiecorrectie geaccepteerd. De algemene voorwaarden gelden altijd. Alle andere afspraken zijn daar ondergeschikt aan.

Helaas heb ik verlengd ja anders was het probleem er ineens niet.

Als je niet verlengd had, dan had je ook inflatiecorrectie gekregen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7587 reacties
  • Antwoord
  • October 6, 2025

Hoi ​@Daanpryt

Ik snap goed dat dit verwarrend en vervelend kan zijn. Ik leg graag uit hoe het zit.

Bij mobiele abonnementen wordt geen inflatiecorrectie doorgevoerd als de verlenging ná 1 juli ingaat. Jij geeft aan dat jouw verlenging op 28 september is ingegaan en dat je wél een bericht over de inflatiecorrectie hebt ontvangen. Dat kan gebeuren, omdat er op een bepaald moment een selectie wordt gemaakt voor de inflatiecorrectie waarbij jouw abonnement ook geselecteerd kan zijn.

Voordat de inflatiecorrectie daadwerkelijk op de factuur wordt toegepast, doen we nog een extra controle. Tijdens deze check worden abonnementen verwijderd waarvoor de inflatiecorrectie niet geldt (zoals verlengingen na 1 juli).

Mocht het nu zo zijn dat de inflatiecorrectie is doorgevoerd op een abonnement dat na 1 juli is verlengd, laat het dan even hier weten en vul je klantgegevens in je community profiel. Ik kijk dan graag met je mee.

Ik zou het echt jammer vinden als dit misverstand ervoor zou zorgen dat je als klant bij ons weggaat!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 8, 2025

Dank je wel Shyrin voor je vriendelijke en hoopgevende bericht. Dit is inderdaad zoals ik hem ook begreep in de FAQ.  Ik heb voor de zekerheid gewoon het abbonement opgezegd (ook omdat de telefoon een fabrieksfout had) en toen het abbonement terug gedraaid was heb ik gewacht tot de inflatie factuur kwam en ben toen opnieuw een abbonement aangegaan (Sim only in dit geval). Met deze work-around moet het sowieso goed gaan.   Deze vraag mag wat mij betreft als positief beantwoord gezien worden en gesloten of verwijderd. Sommige reacties zijn namelijk ook onjuist en zorgen voor verwarring. Met vriendelijke groeten

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7587 reacties
  • October 9, 2025

Heel graag gedaan en dank je wel voor je terugkoppeling! 😊

Ik zal mijn antwoord als beste antwoord markeren, zodat voor eventuele meelezers duidelijk is hoe het wél werkt en wat te doen als er hulp nodig is. Fijn dat het met jouw work around goed is gegaan!