Skip to main content
Beantwoord

MijnKPN lijkt een verkeerd abonnement te laten zien, is glasvezel mogelijk?

• August 28, 2025
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik heb ,volgens ,mij al een glasvezel aansluiting.

Enige tijd terug is er een monteur geweest die een paar dingen  heeft veranderd.

Mijn internetsnelheid voor down en uploaden is nu ruim boven de 100 mbtits .

Wat prima is. Maar in mijn kpn in mijn gegevens  sta ik nog genoteerd met een basis abonnement.

En…. Er is daarna een aansluiting geplaatst in mijn huis, voor glasvezel…..

Nu  heb ik een schriftelijke melding ontvangen van Dutchfiber, dat binnen kort de glasvezel aangesloten wordt. Hier begrijp ik dus niks van….aangezien mijn internet snelheden voor up en downloaden nu veel sneller zijn en gelijk zijn neem ik aan dat ik al glasvezel heb…..

Kunt u een en ander verklaren?

Beste antwoord door Joep1965

Open dutch fiber is een netwerkbeheerder die ook een glasvezelaansluiting gaat maken bij u in huis. Een compleet nieuw netwerk. Ze werken niet samen met kpn. Als de aanleg gratis is dan raad ik u aan om het aan te laten leggen maar er verder niets mee te doen. Is dit het antwoord op je vraag?

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Open dutch fiber is een netwerkbeheerder die ook een glasvezelaansluiting gaat maken bij u in huis. Een compleet nieuw netwerk. Ze werken niet samen met kpn. Als de aanleg gratis is dan raad ik u aan om het aan te laten leggen maar er verder niets mee te doen. Is dit het antwoord op je vraag?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Hallo

Dank voor de reactie met aanrading.

lijkt mij een prima idee, de aansluiting is idd gratis……..

• August 28, 2025

Odido levert internet en tv over Open Dutch Fiber. Dus laat het gratis aanleggen. Dan kun je later nog eens overstappen naar Odido als je dat eens een jaartje wilt proberen. Kan je mooi bij Odido de welkomskorting pakken. En een jaar later weer terug naar KPN: nog een keer welkomskorting 😬

Verder over de 100/10 die je in MijnKPN ziet. Dat heeft volgens mij iedereen. Schijnt een technisch dingetje van KPN te zijn. Kunnen ze niet makkelijk veranderen. Niets van aan trekken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Haha….leuk idee…. Maar er zijn redenen waarom ik juist bij KPN zit…

Maar dat is weer een ander verhaal….

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Vrager10 en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al reacties hebt gehad. 😄 Inderdaad, gratis aansluitpunten kunnen nooit kwaad dus super dat je het aan laat leggen.

Maar er zijn redenen waarom ik juist bij KPN zit…

Hier maak je me wel nieuwsgierig mee!