Skip to main content
Beantwoord

Misleidend aanbod verlenging mobiel abonnement

• 5 januari 2025
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

@ KPN Klantenservice

Ik heb bij mijn verlengaanbod gekozen voor het abonnement "Super Unlimited" tegen een tarief van €26,- per maand voor een jaar. Echter, in het contract van mijn bestelling staat dat ik €33,50 per maand moet betalen!! Dit komt niet overeen met het aanbod dat mij werd gepresenteerd en voelt misleidend!

Ik verzoek u vriendelijk om dit te controleren en het juiste tarief van €26,- per maand toe te passen, zoals oorspronkelijk aangeboden!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Explore_ welkom op onze community! Ik zie dat je vraag al goed beantwoord is door de community!

De korting staat niet op het contract omdat deze afhankelijk is van het feit dat je meerdere diensten bij ons afneemt.
We hebben hier ook een handig artikel over met meer informatie:

Bekijk origineel

7 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 5 januari 2025

Zou het kunnen zijn dat in dat verlengingsaanbod ook €7,50 combinatievoordeel opgenomen was?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22148 reacties
  • 5 januari 2025

Het verschil is € 7,50. Dat is de korting die u krijgt als combivoordeel als u ook een abonnement voor thuis heeft. Dit staat nooit op de orderbevestiging maar komt na controle wel op de factuur te staan. Als u inderdaad ook een abonnement voor thuis heeft dan komt het goed.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 januari 2025

Bedankt voor jullie reactie en uitleg dat het verschil te maken kan hebben met het CombiVoordeel van €7,50, aangezien ik inderdaad ook thuis internet bij KPN heb. Echter, ik vind het vreemd dat dit niet direct in het contract staat vermeld en pas achteraf op mijn factuur zichtbaar wordt.

Bij de verlenging werd duidelijk vermeld dat het tarief €26,- per maand zou zijn. Het is verwarrend en misleidend wanneer dit anders in het contract wordt weergegeven, terwijl ik er vanuit ging dat ik vanaf het begin helderheid had over de kosten.

Toevoeging:

Daarnaast begrijp ik dat een nieuw abonnement al €33,50 per maand kost en dat er na toepassing van het CombiVoordeel van €7,50 een bedrag van €26,- overblijft. Dat roept de vraag op: wat is dan precies het voordeel van het verlengaanbod dat mij werd gedaan?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2415 reacties
  • 6 januari 2025
Explore_ schreef:

Bedankt voor jullie reactie en uitleg dat het verschil te maken kan hebben met het CombiVoordeel van €7,50, aangezien ik inderdaad ook thuis internet bij KPN heb. Echter, ik vind het vreemd dat dit niet direct in het contract staat vermeld en pas achteraf op mijn factuur zichtbaar wordt.

Bij de verlenging werd duidelijk vermeld dat het tarief €26,- per maand zou zijn. Het is verwarrend en misleidend wanneer dit anders in het contract wordt weergegeven, terwijl ik er vanuit ging dat ik vanaf het begin helderheid had over de kosten.

Toevoeging:

Daarnaast begrijp ik dat een nieuw abonnement al €33,50 per maand kost en dat er na toepassing van het CombiVoordeel van €7,50 een bedrag van €26,- overblijft. Dat roept de vraag op: wat is dan precies het voordeel van het verlengaanbod dat mij werd gedaan?

Hangt er vanaf wat je oude contract was.

• 3817 reacties
  • 6 januari 2025
Explore_ schreef:

Dat roept de vraag op: wat is dan precies het voordeel van het verlengaanbod dat mij werd gedaan?

Dat jij weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat vind KPN heel leuk.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15668 reacties
  • Antwoord
  • 9 januari 2025

Hoi ​@Explore_ welkom op onze community! Ik zie dat je vraag al goed beantwoord is door de community!

De korting staat niet op het contract omdat deze afhankelijk is van het feit dat je meerdere diensten bij ons afneemt.
We hebben hier ook een handig artikel over met meer informatie:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 februari 2025

Precies de reden waarom ik mijn contract heb laten ontbinden. KPN probeert vaste klanten aan zich te binden met misleidende verlengingsaanbiedingen. Dit lijkt wel nieuw beleid.  Ze nemen in berekeningen van het nieuwe maandbedrag kortingen op die niet van toepassing zijn. Hier komt de klant inderdaad pas achter bij de eerste factuur.  Pas dus heel goed op als je gebruik gaat maken van een verlengingsaanbod. 

Reageer