Skip to main content
Vraag

Mobiele abonnement is opeens 1.25 per maand duurder geworden

• 11 maart 2025
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Na al lang klant te zijn bij KPN kwam ik erachter dat ineens bij mijn Mobiele Factuur 1,25 euro extra afgeschreven wordt met als naam ”Elke maand extra GB en/of minuten” en dat vanaf Maart 2025. Aangezien ik geen mail of zelf het Abonnement heb aangepast, telefonisch contact opgenomen met KPN.

Telefonisch uitgelegd en kreeg als antwoord van de Medewerker van KPN: Ik kan het niet aanpassen, maar kan er wel af als je je contract verlengd.

Waarop ik antwoorden: nogmaals, je mag niet zomaar eenzijdig een Abbonement aanpassen, hiervoor dient de klant akkoord te zijn en te tekenen. Waarop hij even ging overleggen en wederom met het verhaal aankwam dat hij het niet mag aanpassen.

Ik heb hem erop gewezen dat dit absoluut niet mag en een doorverwijzing gevraagd naar een persoon met mandaat.

Hierop was het antwoord: dat kan ik niet doen.

Nu zit ik met een Abbonement waarop 1,25 euro per maand extra eraf geschreven wordt waar ik geen akkoord voor gegeven heb.

@KPN: Waar zijn jullie mee bezig! Ik verzoek u met klem dit terug te draaien!

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 11 maart 2025

Hier vind je meer informatie over de wijziging. Je kunt je bundel natuurlijk altijd naar beneden aanpassen in mijnkpn. Wellicht ben je dan zelfs nog iets voordeliger uit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025

@Joep1965 Ik kan het niet aanpassen en ik ben niet akkoord gegaan!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 11 maart 2025

Heb je al de laagste bundel?

• 3324 reacties
  • 11 maart 2025

KPN mag prijsverhogingen doorvoeren. Dat staat in de algemene voorwaarden. Als KPN dat doet, dan mag jij opzeggen. Zo staat het volgens mij in de algemene voorwaarden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025

@Marlon92 Dit is geen Inflatie dit is een abbonnement wijziging! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 90 reacties
  • 11 maart 2025

Dit mag KPN inderdaad doen, ook als het geen inflatie betreft.  Artikel 12.1. Vervolgens heeft de klant de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen, artikel 13.3.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 maart 2025

Dag Marco,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben niet geïnformeerd, heb geen wijziging doorgegeven en heb ineens die extra GB erbij gekregen zonder dat ik daarom gevraagd heb. Ik wil ook geen extra data. Eenzijdig een abonnement wijzigen verbaast mij ook. Tevens het niet geïnformeerd worden. Het lijkt hier ook niet om de voorwaarden te gaan of tariefwijziging, maar om een uitbreiding op het bestaande abonnement.

Reageer