Skip to main content
Beantwoord

Modem is al teruggestuurd, maar ik blijf herinneringen ontvangen?

• July 10, 2025
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

Hoi, ik heb vorige maand een nieuwe modem ontvangen, en de oude teruggestuurd volgens protocol. Van PostNL heb ik bevestiging gehad dat de modem is aangekomen bij KPN.

Toch blijf ik maar herinneringen krijgen met dreigementen dat ik de volgende keer moet gaan betalen. KPN heeft geen contactgegevens op de website, en op de mail kan ik niet reageren. Wat moet ik nou? Gewoon negeren?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Dennis van E, welkom bij onze community. 

Wat naar dat je retour niet goed is verwerkt, maar dit kunnen we oplossen. Is het aanmaken van een klacht gelukt? Zo niet, dan kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

(Volgens mij is de afdeling retouren de minst functionerende afdeling binnen KPN)

Dit wil ik ook toelichten. Het gebeurt soms dat dit niet goed wordt verwerkt zoals je ziet, maar laten we ook niet overdrijven. Overigens is het proces ook verbeterd sinds 1 juli, vanaf die datum ontvangen klanten een e-mail met een streepjescode om dit nog beter te kunnen verwerken. Zie hieronder ook alles over het retourproces.

5 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 10, 2025

Dag ​@Dennis van E , gewoon een klacht indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Stuur foto/screendumps mee van verzendbewijs en PostNL Track&Trace.

Je wordt teruggebeld door een alleraardigste KPN medewerker met de mededeling dat zij het versturen van dergelijke dreigmails niet kunnen voorkomen en dat je die maar gewoon moet negeren/weggooien.

(Volgens mij is de afdeling retouren de minst functionerende afdeling binnen KPN)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Bedankt voor je reactie. 

Ik zal eens proberen een klacht in te dienen. Helaas heb ik het verzendbewijsje niet meer (was alleen zo’n klein papiertje wat je bij het Postnl punt krijgt), die heb ik weggegooid zodra in de track n trace stond dat het afgeleverd was :(

Misschien kunnen ze bij KPN zelf kijken of ze een modem binnen hebben gekregen die nog niet in het systeem staat ofzo?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hi ​@Dennis van E, welkom bij onze community. 

Wat naar dat je retour niet goed is verwerkt, maar dit kunnen we oplossen. Is het aanmaken van een klacht gelukt? Zo niet, dan kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Dit wil ik ook toelichten. Het gebeurt soms dat dit niet goed wordt verwerkt zoals je ziet, maar laten we ook niet overdrijven. Overigens is het proces ook verbeterd sinds 1 juli, vanaf die datum ontvangen klanten een e-mail met een streepjescode om dit nog beter te kunnen verwerken. Zie hieronder ook alles over het retourproces.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 14, 2025

Dag ​@Alex van KPN , dus het ontvangen van een email met een streepjescode levert een beter verwerkbare retourafhandeling op dan de streepjescode op de stikker welke ik afgelopen april van de “van KPN ontvangen brief” afgehaald had en op het retourpakket geplakt had opdat PostNL na inscannen van betreffende streepjescode op die stikker alle gegevens, inclusief een RMA nummer, het pakket aan juiste adres (antwoordnummer) overgedragen had?

De afdeling retouren hoefde slechts die streepjescode, welke tevens dat RMA nummer bevatte in te scannen om het retour te verwerken, maar helaas, dat is kennelijk niet gedaan, in plaats daarvan maar beter de klant wekenlang lastigvallen met dreigmails welke zelfs via de klachtenafdeling niet tegengehouden kon worden.

Helaas heeft dat hele proces aangaande retouren een deuk geslagen in mijn zeer grote tevredenheid over KPN.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 24, 2025

Ja en nee, hiermee proberen we te voorkomen dat klanten die de label kwijtraken zelf op een doos iets zetten wat niet overeenkomt met ons systeem. Wanneer je dit digitaal krijgt raak je dit niet kwijt, in een ideale wereld dan. Dat zelfs met een retourlabel pakketten niet goed worden verwerkt ontken ik niet, we werken er wel aan. 

Ik stel voor om dit gesprek voort te zetten over, laten we zeggen, over 6 maanden. Ik ben dan ook benieuwd naar jouw feedback. En eerlijk is eerlijk, voor ons belangrijke informatie.