Skip to main content
Vraag

Moet apparatuur terugsturen ondanks dat nieuwe provider nog niet aangesloten is

• March 8, 2026
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Hoi. Ik heb een nieuwe provider. Ze komen 20 april alles aansluiten. Helaas moet ik nu al de spullen van kpn terugsturen. Dat is veel te vroeg. Ik dacht dat de providers het opzeggen regelden. Niet helemaal goed sus. Wat nu? 

Marlies

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 8, 2026

Hallo ​@marlies lamens 

Heb je bij de nieuwe provider aangegeven dat je gebruik wil maken van de overstapservice?

Bij KPN gaat dat op deze manier:

Dan zegt de nieuwe provider jouw abonnement bij KPN pas op, zodra het nieuwe abonnement is aangesloten/opgestart. Tot dat moment blijft het oude abonnement actief.

Neem contact op met de nieuwe provider, die is leidend in dit proces.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@marlies lamens, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Goed dat je dit even aankaart. Ik ben inderdaad ook even benieuwd of je bij je nieuwe provider hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice, zoals ​@RBxx ook vraagt. Als de overstapservice wordt gebruikt, zegt de nieuwe provider het abonnement bij KPN normaal gesproken pas op op het moment dat de nieuwe aansluiting actief is. Tot die tijd blijft je huidige abonnement gewoon werken. In de e-mail of brief die je van KPN hebt gekregen over het terugsturen van de apparatuur staat meestal ook een datum of termijn waarbinnen de apparatuur teruggestuurd moet worden. Daarom ben ik ook even benieuwd wat daar precies in staat.

Daarnaast is het goed om te controleren wanneer volgens KPN jouw diensten stoppen. Het kan namelijk zijn dat niet alleen het verzoek om apparatuur terug te sturen al is gestart, maar dat ook de einddatum van je abonnement al is ingepland.

Kun je misschien aangeven:

• Of je gebruikmaakt van de overstapservice?
  • Wat er precies in het bericht van KPN staat over het terugsturen van de apparatuur>
  • En wanneer volgens KPN de diensten stoppen?

Dan kunnen we hier even met je meekijken. 😊