Skip to main content
Vraag

Moet ik een afkoopsom betalen bij het opzeggen vanwege de veranderende voorwaarden?

• May 11, 2026
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb mijn abbo opgezegd omdat de voorwaarden veranderen. Hier heb ik een mail over gehad die linkt naar een pagina op KPN waarop staat: 

“Wil je door deze verandering je abonnement(en) aanpassen of opzeggen? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten.”

Echter in de mail van m’n opzegging staat dat ik een afkoopsom moet betalen. 
Dat is niet de bedoeling lijkt mij? 
Moet ik er maar vanuit gaan dat ik geen afkoopsom hoef te betalen?

2 reacties

• May 11, 2026

Beste ​@Stubbs als je een mail gehad hebt ben je macimaal 30 dagen contract vrij en moet je binnen 30 dagen je abo ergens anders ondergebracht hebben.

Is die mail van KPN of van de nieuwe provider?

Indien van KPN, even met de helpdesk van KPN contact opnemen, want dan lijkt er iets niet goed te gaan.

Indien van de nieuwe provider, dan zijn zij nog niet op de hoogte van de nieuwe situatie bij KPN.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Stubbs, welkom op de community. Vanwege de wijziging van de Algemene Voorwaarden kan je inderdaad zonder afkoopsom opzeggen. Als je de instructies in de mail hebt gevolgd verwacht ik dat het goed gaat en je geen afkoopsom krijgt, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat zeker wilt weten. Daarvoor kan je het beste een terugbelafspraak maken, zodat dit samen met jou nagekeken kan worden en de twijfel uit de wereld geholpen kan worden.