Skip to main content
Vraag

Moet ik mijn modem inleveren als ik opzeg?

• March 20, 2026
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Hallo, 

Ik overweeg mijn abonnement op te zeggen. Heb een Experia Box v10 modem, circa 4 jaar oud. 

Wordt deze nog steeds retour gevraagd of mag ik die zelf afvoeren?

Mvg

Harry

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

Hallo ​@HarryMan ,

Wanneer je jouw abonnement opzegt, dan moet je het modem terugsturen naar KPN. Je ontvangt daar vanzelf een bericht over.

bron:

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De modem
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@HarryMan, welkom bij de community! Zoals ​@Noordzee ook al aangeeft, is het modem (zoals de Experia Box v10) in bruikleen. Dat betekent dat je deze bij het opzeggen van je abonnement weer moet terugsturen naar KPN. Je ontvangt daar vanzelf instructies voor zodra je abonnement wordt beëindigd. Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat de reden is dat je overweegt om op te zeggen. Misschien kan ik nog met je meekijken of iets voor je betekenen, we zien je natuurlijk liever gewoon bij KPN blijven. 😊

Laat het gerust weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Hallo Serenay, 

Ik overweeg een overstap naar bv Youfone omdat dit in het eerste jaar een besparing oplevert van circa 290 euro. 

Als KPN me een goed tegenvoorstel doet, zal ik het heroverwegen.

Groet, 

Harry Westerbeek

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

@HarryMan 

Er worden hier geen aanbiedingen gedaan. Je kunt bij de telefonische klantenservice vragen om een voorstel als je contractvrij bent. Maar 290 euro is wel erg veel. Dat zal om een welkomstactie gaan. Als het jou puur om het geld gaat, dam moet je jaarlijks overstappen. Dat is het voordeligst. Geeft wel iedere keer gedoe…..  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 23, 2026

Beste ​@HarryMan YouFone is tegenwoordig een 100% dochter van KPN, maar wel een zelfstandige maatschappij met eigen voorwaarden en product-eigenschappen.

Let wel: YouFone biedt geen vaste telefoon (meer) aan.

Alleen internet en tv en mobiele abonnementen.