Skip to main content
Beantwoord

Mogelijk om telefoon abonnement tijdelijk stop te zetten?

• October 19, 2025
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

In februari 2026 ga ik 10 weken op reis. Is het mogelijk om mijn telefoon abonnement tijdelijk stop te zetten als ik voor deze langere periode in het buitenland ben?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Tessa de Jager 

Je kan jouw mobiele abonnement niet “pauzeren”. Het contract loopt gewoon door.

Je kan de kosten echter wel verminderen door tijdelijk minder minuten/sms/data te kiezen. Je kan het abonnement één keer per factuurperiode aanpassen. Ga daarvoor naar de MijnKPN app. De wijziging gaat dan in op de eerste dag van de volgende factuurperiode. Met goed plannen kan je wellicht twee maanden wat geld besparen.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 19, 2025

Nee, dat is helaas niet mogelijk. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 19, 2025

Hallo ​@Tessa de Jager 

Je kan jouw mobiele abonnement niet “pauzeren”. Het contract loopt gewoon door.

Je kan de kosten echter wel verminderen door tijdelijk minder minuten/sms/data te kiezen. Je kan het abonnement één keer per factuurperiode aanpassen. Ga daarvoor naar de MijnKPN app. De wijziging gaat dan in op de eerste dag van de volgende factuurperiode. Met goed plannen kan je wellicht twee maanden wat geld besparen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 19, 2025

In februari 2026 ga ik 10 weken op reis. Is het mogelijk om mijn telefoon abonnement tijdelijk stop te zetten als ik voor deze langere periode in het buitenland ben?

Gaat je telefoon niet mee dan?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Goedemorgen ​@Tessa de Jager , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Klinkt als een goed vooruitzicht om in februari 10 weken op vakantie te gaan, zeker met weer zoals vandaag 😅 Maar een terechte vraag die je stelt maar zoals je al kunt lezen in de reacties vanuit de Community, is dit helaas niet mogelijk.

Wel een hele goede top van ​@RBxx om je abonnement voor deze periode aan te passen. Hopelijk weet jij met deze informatie waar je aan toe bent en ik wil je alvast een hele mooie reis toewensen! En mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!