Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheden om contract te ontbinden vanwege lage binnenkomende internetsnelheid

• February 13, 2025
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Beste, 

Wij wonen nu sinds september 2024 in ons nieuwe huis. Destijds een internet only contract afgesloten voor 2 jaar van 100MBPS download. Nu is de maximale haalbaarheid op dit adres 22mbps wat natuurlijk erg laag is. In werkelijkheid is dit circa 14mbps als je kabel aan telefoon aansluit en alle andere apparaten ontbindt van de wifi. Nu is er al een monteur langs gekomen en die legde uit dat we pech hadden en dat we op het verkeerde adres woonde. Nu zie ik dat op ons adres ziggo wel hoge snelheden kan bereiken dus ik wil graag overstappen. 

Nu is m’n vraag: is het bovengenoemde verhaal genoeg redenen om het contract kosteloos te ontbinden zodat wij kunnen overstappen? Of hebben wij gewoon pech? 

Bij voorbaat dank. 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Algemene voorwaarde:

13.2

Dan denk ik dat u aanspraak kunt maken op het stukje “kwaliteit daadwerkelijk afwijkt met wat met u is afgesproken”

Ik zou zeggen dien een klacht in via het klachtenformulier en meldt dat je om deze reden wilt opzeggen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 13, 2025

Welke verwachte snelheid stond er in de mail van je bestelling? Dus niet je abonnement snelheid maar de verwachte snelheid.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2025

Welke verwachte snelheid stond er in de mail van je bestelling? Dus niet je abonnement snelheid maar de verwachte snelheid.

Dit staat er in de mail: “Verwacht tot 35 Mbit/s downloadsnelheid en 9 Mbit/s uploadsnelheid op uw adres.”

Uploadsnelheid is 4mbps en downloadsnelheid is circa 14mbps. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Algemene voorwaarde:

13.2

Dan denk ik dat u aanspraak kunt maken op het stukje “kwaliteit daadwerkelijk afwijkt met wat met u is afgesproken”

Ik zou zeggen dien een klacht in via het klachtenformulier en meldt dat je om deze reden wilt opzeggen.