Skip to main content

Multisim via MIjnKPN gedeactiveerd, toch is het gefactureerd

• March 13, 2026
  • 2 reacties
  • 5 keer bekeken

Heb multisim in januari hooguit 2 weken gebruikt in afwachting van nieuw toestel en na ontvangst gedeactiveerd.

In de app stond geen abonnement multisim, echter wel 2 maanden moeten betalen. (€10)

Vandaag KPN gebeld en medewerker vertelde dat dit een extra optie is en deze telefonisch moet opzeggen, wat in mijn ogen vreemd is. Er staat duidelijk dat je het abonnement via de app kan opzeggen, wat ik ook heb gedaan (deactiveren) ook bij de simkaarten stond geen multisim alleen info hoe te activeren.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2026

Hallo ​@Abebe ,

Wanneer heb je dat via de app gedeactiveerd? 

Je kan multisim elk moment opzeggen.

Heb je de nieuwste versie van de MijnKPN-app (6.29.0 of hoger)? Volg dan de onderstaande stappen: 

1. Open de MijnKPN app.
  2. Selecteer je mobiele abonnement.
  3. Scroll naar beneden.
  4. Kies onder “Makkelijk aanpassen” voor “Simkaart”.
  5. Je bent nu op de Simkaarten pagina.
  6. Klik op “Uitzetten” in het blokje Simkaart.
  7. Bevestig door “Ja, uitzetten” te kiezen.
  8. Je multisim abonnement wordt meteen stopgezet. Het kan enkele minuten duren voordat de status is bijgewerkt en je de multisim niet meer op de Simkaarten pagina ziet staan.
  9. Wil je multisim opnieuw gebruiken? Zet het weer aan via de Watch-app op je telefoon.

bron: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

Bedankt voor je reactie, echter heb ik bovenstaand ook gezien en nergens stond multisim bij de simkaarten, alleen info multisim om deze te activeren.

Als ik een abonnement multisim zou hebben moet deze ook vermeld staan en dat was niet het geval.