Skip to main content
Vraag

Na 3 maanden zonder internet te hebben gezeten, vind er geen verrekening plaats

• September 21, 2026
  • 12 reacties
  • 144 keer bekeken

Na 3 maanden zonder internet te hebben gezeten, vind er geen verrekening plaats. waarom niet

12 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Ik denk dat je het beste hiervoor contact kan zoeken met de klantenservice, door te bellen met 0800-0402.

Ook kan je een bel-afspraak maken. Dan belt KPN je op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2026

Ik heb al oneindig vaak met kpn gebeld, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd, aangezien het geen vergoeding van een paar dagen is. Hierdoor kan het systeem er niks meer mee, en kunnen ze er schijnbaar niets mee.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Dan is het afwachten tot er een moderator hierop zal reageren.

Zorg er wel voor dat je in jouw forumprofiel, in de privé gemarkeerde invulvelden, zoveel mogelijk informatie geeft dat hiervoor relevant is. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 21, 2026

​@JobvS Eerst na einde van de storing kan je compensatie aanvragen, o.a. het crediteren van betaalde abonnementskosten.

https://www.kpn.com/service/vergoeding/thuis

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2026

Hallo ​@JobvS 

Had je al geprobeerd om de vergoeding via de KPN website aan te vragen?

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering#cm-ser-creditering/er-was-een-netwerkstoring

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2026

Hopelijk gebeurd er dan eindelijk een keer iets. Ik heb 3 maanden zonder internet gezeten, waar geen oplossing voor kwam. Ook een noordvoorziening werd pas na 2 maanden beschikbaar gesteld. De 3e maand heb ik de rekening maar eens gestorneerd, waarover ik natuurlijk een aanmaning moet betalen. Na 3 maanden komt er een monteur langs die het probleem verholpen heeft. Dan moet je gaan proberen een vergoeding te krijgen, want via de site voor 21 euro trappen we natuurlijk niet in. Ik denk dat ik zo onderhand alle helpdeskmedewerkers heb gesproken, maar er zijn er maar weinig die iets kunnen. De laatste geeft aan dat ik het via de site bij de vergoedingen moet aangeven. Ook daar kom ik natuurlijk niet verder. En bovenstaand is nog maar de helft van al het gedoe wat ik heb gehad.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 21, 2026

Dit is echt wel iets waar u niet uitkomt met de standaard protocollen.  Het is verstandig om dit te melden bij de klachtenbehandelaar via dit formulier.  Laat u nog even weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2026

Na het klachtenformulier contact gehad. Toezegging gekregen dat de periode zonder internet wordt vergoed. Ik moet wel zelf de aanmaningskosten betalen terwijl daar afspraken over gemaakt zijn, en deze dus niet worden nagekomen. Ik heb een factuur, na 3 maanden geen internet, gestorneerd. Na de eerste aanmaning contact gehad, en uitstel van betaling gekregen tot eind augustus, met als uitgangspunt dat mijn internet weer werkte. Dat werkte weer, en ik heb dus netjes betaald. De afspraak heeft de 2e aanmaning gekruist, en die wordt bij de volgende termijn gewoon in rekening gebracht. Hier toen weer over gebeld, en dat zou mee verrekend worden, wat dus niet is gebeurd, en ook niet meer gaat gebeuren. Voor mij is het exit KPN.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 23, 2026

Kan het niet zo zijn dat die laatste verrekening nog miet gebeuren op de volgende faktuur? Kpn factureert namelijk één keer per maand. Storneren is altijd onverstandig en levert nooit iets op omdat alles is geautomatiseerd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2026

Die verrekening zou de vorige periodes al verrekend worden. Ook de aanmaning zijn afspraken over gemaakt, die niet nagekomen worden via de service desk. Heb nu een bevestiging dat het resterende bedrag direct wordt teruggestort.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JobvS, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Fijn dat je er met de klachtenafdeling uit gekomen bent. 

Wat betreft de herinneringskosten, ik weet niet wat je nu met mijn collega's hebt afgesproken maar als je een rekening storneert wordt daarvoor een herinnering verstuurd (en uiteindelijk een afsluiting plaats vinden) Hierbij worden daar kosten voor in rekening gebracht. Als je het niet eens bent met een rekening kun je hierover met mijn collega's in gesprek gaan maar het storneren of terugboeken zal leiden tot extra kosten

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Hallo Thomas, Ik heb over de aanmaningen gebeld, direct na de eerste, en ook de reden aangegeven waarom ik gestorneerd heb. Als ik al ruim 2 maanden geen internet heb, weet ik niet waarom ik zou blijven betalen, als er met geen mogelijkheid duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden om het hersteld te krijgen. In het contact met de helpdesk medewerker, is afgesproken dat ik uitstel van betaling zou krijgen tot eind augustus. 2 dagen later krijg ik een aanmaning met aanmaningskosten a 20 euro. Hier gelijk weer over gebeld, dit heeft elkaar gekruist wordt er dan verteld. Dit zou voor mij niet van toepassing zijn. Vervolgens heb ik eind van de maand netjes mijn rekening betaald, aangezien internet het weer doet. En vervolgens wordt bij de eerstvolgende termijn er doodleuk 20 euro extra aan aanmaningskosten in rekening gebracht. Dit is niet wat er is afgesproken. Na het klachtenformulier heb ik weer een medewerker gesproken, die kon meegaan in de vergoeding voor de periode dat ik geen internet had, maar de aanmaningskosten kon ze niets mee.